Visa tuo markkinoille globaalit kortittomat suoramaksut

Visa tuo markkinoille globaalit kortittomat suoramaksut

SAN FRANCISCO, 30.3.2021 –Visa (NYSE: V) laajentaa Visa Direct-palvelunsa, reaaliaikaisen
push-maksualustan, kattamaan tänään lanseerattavat uudet Visa Direct Payouts -maksut. Uusi ratkaisu antaa Visan asiakkaille ja kumppaneille ympäri maailman mahdollisuuden käyttää yhtä yhteyspistettä maksujen suorittamiseen kelvollisille korteille kotimaan maksuliikenteessä ja kelvollisille korteille ja/ tai tileille kansainvälisessä maksuliikenteessä.

- Digitaalisen kaupankäynnin kiihtyessä Visa tekee innovaatioita tarjotakseen rahoituslaitoksille, hallituksille, yksityishenkilöille ja yrityksille uusia tapoja maksaa ja saada maksuja ilman korttia. Visa Direct Payouts -maksupalvelun käynnistäminen on tärkeä virstanpylväs tilien välisten valmiuksien laajentamisessa ja tuo sen piiriin nyt kaksi miljardia uutta pankkitiliä ympäri maailmaa. VisaNetin mittakaava ja suorituskyky sekä Visan Earthport-hankinta tukevat uuden palvelun mahdollisuuksia luoda asiakkaille uusia tapoja käyttää maailmanlaajuisia rahansiirtosovelluksia, Visa Directin globaali johtaja Bill Sheley sanoo.

Joustavat Visa Direct Payouts-sovellusliittymät vähentävät monimutkaisuutta, joka liittyy usein rahan hallintaan ja siirtämiseen useissa verkoissa ja eri välittäjien välillä ympäri maailmaa. Ratkaisu tarjoaa yksinkertaisista toiminnoista koostuvan palvelun siirtää rahaa maailmanlaajuisesti yhdellä yhteydellä VisaNetiin, jolloin rahoituslaitokset, fintechit, rahansiirtopalvelut ja yrityspankit voivat kerätä uusia maksuvirtoja luodakseen kasvua ja arvoa.

Visa Direct Payouts tukee reaaliaikaisia (1) kotimaisia ja kansainvälisiä henkilöiden välisiä (P2P), yritysten ja pienyritysten välisiä (B2SB) sekä yritysten ja kuluttajien välisiä (B2C) maksutapahtumia. Näitä ovat esimerkiksi vakuutusmaksut, kauppapaikkojen myyjämaksut, rahansiirrot sekä työntekijöiden palkkasaatavat.

Visan asiakkaat ja yhteistyökumppanit ympäri maailmaa ovat käynnistämässä uusia rahansiirtosovelluksia, joita Visa Direct Payouts mahdollistaa.

• Standard Chartered Bank (Hong Kong) Limited parantaa digitaalisia kansainvälisiä rahansiirtopalveluja yksityisasiakkailleen.
  • MoneyGram tuo markkinoille entistä paremman vaihtoehdon asiakkailleen, jotka siirtävät rahaa läheisilleen tai vastaanottavat sitä läheisiltään rajojen yli.
  • Visan fintech-yhteistyökumppani KyckGlobal tarjoaa mahdollisuuden useisiin B2SB- ja B2C- maksutapahtumiin maksukoneen kautta, mukaan lukien vakuutuskorvausmaksut, nopean varojen selvityksen pk-yritystenmarkkinapaikoilla ja nopeat palkkasuoritukset itsenäisille urakoitsijoille sekä tuntityöntekijöille.

Visa Direct Payouts asiakkaiden ja kumppanien näkökulmasta

- Vuonna 2020 MoneyGram Onlinen kansainvälisten digitaalimaksujen määrä kasvoi yli 152%,
Visa Directin transaktiot kasvoivat viimeisellä vuosineljänneksellä (2) huikeat 650% ja kuluttajien kysyntä digitaalisille vertaisverkkopohjaisille maksumahdollisuuksille kasvaa räjähdysmäisesti. Jatkuva laajentuminen Visa Direct-palvelun kautta on tärkeä osa strategiaamme tarjota asiakkaille sujuva ja kitkaton maksukokemus sekä reaaliaikaiset rahansiirtomahdollisuudet miljoonille ihmisille ympäri maailmaa, MoneyGramin puheenjohtaja ja toimitusjohtaja Alex Holmes sanoo.

- Asiakkaamme työskentelevät erilaisten maksunsaajien kanssa, mukaan lukien urakoitsijat ja keikkatalouden työntekijät, joilla kaikilla on erilaisia maksutarpeita palkkioista kulukorvauksiin ja esimerkiksi vakuutuskorvauksiin. Visa Directin avulla voimme varmistaa, että asiakkaidemme palkat maksetaan nopeasti ja turvallisesti kaikkialla, missä he ansaitsevat, mikä nykyisessä taloudellisessa tilanteessa on tärkeämpää kuin koskaan, KyckGlobalin toimitusjohtaja ja perustaja Ashyc Bahl toteaa.

Visa Direct -maksujen lisäämisen kautta Visa Direct tarjoaa nyt monikanavaisen pääsyn 5 miljardiin korttiin ja tiliin, jotka on yhdistetty yli 200 maantieteelliseen alueeseen ja 160 valuuttaan. Se yhdistyy 16 korttipohjaiseen verkkoon (3), 65 kotimaiseen automaattiseen selvitystilaan (ACH), seitsemään reaaliaikaisen maksun (RTP) verkkoon ja viiteen maksuyhdyskäytävään. Visa tarjoaa suoria Visa-liiketoimia varten lisäarvopalveluja. Turvallisuus ja tokenisaatio tuovat mielenrauhaa pk-yrityksille ja kuluttajille, kun he suorittavat ja vastaanottavat maksuja sekä siirtävät rahaa yli maarajojen.

[1]Varojen saatavuuteen vaikuttaa vastaanottava rahoituslaitos, vastaanottajan tilityyppi, alue sekä onko tapahtuma paikallinen vai kansainvälinen.

[2]Lähde: https://ir.moneygram.com/news-releases/news-release-details/moneygram-international-reports-fourth-quarter-and-full-year-5

[3] Visa tarjoaa Visa Push-maksuyhdyskäytäpalvelun, joka mahdollistaa push-korttivalmiudet muille kuin Visa-korteille USA:ssa ja Kanadassa

Visa Inc. yhtiönä

Visa Inc. (NYSE: V) on maailman johtava digitaalisen maksamisen yhtiö. Missionamme on tuoda yksilöiden, yritysten ja talouksien käyttöön innovatiivisin, luotettavin ja turvallisin maksamisen maailmanlaajuinen verkosto. Edistyksellinen ja globaali prosessointiverkostomme VisaNet tekee maksamisesta turvallista ja luotettavaa ympäri maailman, ja pystyy käsittelemään yli 65 000 tapahtumaviestiä sekunnissa. Yhtiömme päämääränä on tuottaa innovaatioita, jotka tukevat uudenlaista kaupankäyntiä millä tahansa laitteella, ja ovat siten kantava voima käteisettömän tulevaisuuden saavuttamisessa kaikille, paikasta riippumatta. Samalla kun maailma siirtyy analogisuudesta kohti digitaalisuutta, Visa soveltaa brändiämme, tuotteitamme, ihmisiä, verkostoa sekä mittakaavaa muovatakseen tulevaisuuden kaupankäyntiä. Lisätietoa osoitteista www.visaeurope.com, Visa Vision -blogista (vision.visaeurope.com) tai Twitteristä @VisaInEurope.