Rovaniemelle huikeaa näkyvyyttä – Huippunäyttelijöiden tähdittämä I Remember elokuva saa ensi-iltansa jouluaattona Kiinassa

Business Finlandin audiovisuaalisen alan tuotantokannustin ja vahva lokaatiomarkkinointi sekä alueellinen yhteistyö vaikuttivat suuresti kansainvälisen produktion rantautumiseen Suomeen. Lapissa kuvattu romanttinen draama I Remember kertoo työkavereista, jotka matkaavat työmatkallaan Suomeen ja päätyvät Helsingin kautta Lappiin. Nan Zhoun ohjaama I Remember saa ensi-iltansa Kiinassa 24. joulukuuta 2020 ja Vuoden 2020 ollessa Suomen ja Kiinan 70-vuotisten diplomaattisuhteiden juhlavuosi, ei ajoitus voisi olla loistavampi.

Elokuvan päänäyttelijätär, Forbes Chinan julkkislistan sijalla 16. oleva Angelababy (Mojin: The Lost Legend, General and I), jolla on Instagramissaan yli 8 miljoonaa seuraajaa, tullee nostamaan elokuvan näkyvyyttä. Myös vastanäyttelijä Hongchi Lee (Love You Forever, Thanatos, Drunk) on Kiinassa supersuosittu näyttelijä, ja nyt parivaljakko on saanut rinnalleen vierailevaan rooliin itsensä Joulupukin.

Rovaniemi saa huikeaa näkyvyyttä kiinalaisen elokuvan ensi-illan myötä jouluaattona. Visit Rovaniemi oli mukana avustamassa kiinalaista tuotantoyhtiötä alkutalvesta 2020, kun Rovaniemi oli yksi elokuvan kuvauskohteista Lapissa. Muita kuvauskohteita olivat Kemijärvi sekä Kittilä. Finland Promotion Servicen johtaja Paavo Virkkunen Business Finlandilta toteaa, että kaupunkimiljöömme sekä luonto- ja erämaakohteemme ovat helposti saavutettavissa toimivan infrastruktuurin ansiosta.

Back to news listing

• Cinema, Film, Photo