Visit Rovaniemi kutsui kotimaisia vaikuttajia tutustumaan alkutalven matkailutarjontaan – Rovaniemi InstaCamp osoittautui menestykseksi

Ensimmäistä kertaa toteutettu, kotimainen vaikuttajakampanja Rovaniemi InstaCamp keräsi valoisaa huomiota sosiaalisessa mediassa vuoden pimeimpään aikaan. Visit Rovaniemi kutsui neljä kotimaista sosiaalisen median vaikuttajaa – Julia Kivelän, Daniel Taipaleen, Saara Rahkamaan ja Sami Takaraution – nauttimaan loka-marraskuisesta Rovaniemestä. Nelikko tavoittaa sosiaalisen median kanavissaan miltei puoli miljoonaa ihmistä.

Pidennetyn viikonlopun aikana 29.10 – 1.11.2020 Instagram-tähdet majoittuivat Apukka Resortin uniikeissa komsioissa ja District Rovaniemen jurtissa, vierailivat Bearhill Huskyn kennelillä, tutustuivat Rovaniemen kulttuuri- ja ravintolatarjontaan, sekä kävivät tervehtimässä Joulupukkia. Ajan hengen mukaisesti kampanjan tavoitteena oli kirkastaa mielikuvaa Rovaniemestä nimenomaan kotimaiselle yleisölle.

– Seuraajat ovat reagoineet Rovaniemeltä tehtyihin sisältöihin aktiivisesti: erityisesti uniikit majoituskohteet ja Bearhillin huskyt herättivät paljon kiinnostusta, kertoo Daniel Taipale, jonka Instagram-tilillä on yli 191 000 seuraajaa.

Taipaleen mukaan hänet itsensä yllättivät positiivisesti erityisesti kaupungin monipuolinen ja laadukas ravintolatarjonta, johon vaikuttajat pääsivät tutustumaan Apukan Aitta-ravintolan lisäksi Nabossa, Café & Bar 21:ssä sekä Arctic Lightissa.

– Järjestimme vaikuttajakampanjan yhdessä paikallisten yritysten kanssa ja olemme tuloksiin tyytyväisiä. Muuttuneessa markkinatilanteessa Rovaniemen tulee nyt ”syntyä uudelleen” kotimaisten asiakkaiden mieliin, ja siinä monikanavainen viestintä on tärkeässä roolissa, Rovaniemen toimitusjohtaja Sanna Kärkkäinen kertoo.

Kärkkäisen mukaan vaikuttajamarkkinointi on lukujen valossa kustannustehokkainta matkailumarkkinointia, joka mahdollistaa mielikuvien luomisen ja suositusten antamisen matkakohteesta.

– Rovaniemellä on kyllä ihan mielettömiä paikkoja! Erityisen vaikutuksen minuun tekivät persoonalliset komsio- ja jurttamajoitukset sekä taidemuseo Korundin näyttely, kertoo Julia Kivelä, jonka inspiroivia matkavideoita seuraa TikTokissa 160 000 käyttäjää. Seuraajat kommentoivat Rovaniemen nähtävyyksiä kanavissa yhtäläisellä innolla: ”nämä paikat menevät kyllä bucket-listille!”

Rovaniemi InstaCampin vaikuttajat löydät Instagramissa:
@dansmoe
@samimatias
@julia_kivela
@saararahkamaa

• Culture

• vaikuttajamarkkinointi

TOP 10 syytä rakastua Rovaniemeen – Matkabloggaaja-toimittaja Sanna Wallenius vinkkaa

​Matkabloggaaja-toimittaja Sanna Wallenius kertoo, mikä saa intohimoisen Rovaniemen-kävijän palaamaan Lapin pääkaupunkiin yhä uudelleen. Wallenius on toiminut toimittajana jo huikeat 26 vuotta ja omaa matkablogiaan hän on kirjoittanut jo seitsemän vuoden ajan. Tarinoita matkablogissa on paitsi Suomesta niin myös Euroopasta, USAsta ja Aasiasta. Lue alta mitä Wallenius vinkkaa Rovaniemeltä!