Tiedote -

​Data-analytiikka tehostaa Kamuxin liiketoimintaa: käytettyjen autojen arvonmääritys keskiössä

Ohjelmistoyhtiö Vismaan kuuluva Weoptit on kehittänyt yhdessä Kamuxin kanssa analytiikkaratkaisun käytettyjen autojen arvonmääritykseen. Weoptitin kehittämä algoritmi päättelee auton arvon saatavilla olevien ominaisuuksien ja toteutuneiden kauppojen perusteella.

Kamux on kehittänyt yhdessä Weoptitin kanssa analytiikkaratkaisun käytettyjen autojen arvonmääritykseen. Ratkaisun keskiössä on Weoptitin kehittämä algoritmi, joka päättelee auton arvon saatavilla olevien ominaisuuksien ja toteutuneiden kauppojen perusteella.

Käytettyjen autojen kaupassa tärkein päätös on hinnan asettaminen. Laadukas ja nopea hinnoittelu vaikuttaa merkittävästi asiakaskokemukseen ja liiketoiminnan kannattavuuteen.

“Ratkaisu auttaa ostajia käsittelemään suuria automääriä nopeasti, toimii varmistusmekanismina ja tunnistaa mahdollisia poikkeustilanteita”, kertoo Kamuxin digijohtaja Mikki Inkeroinen.

Ratkaisun sisältämä varmuusluokitus varoittaa automerkeistä, joille myyntidataa on suhteellisen vähän.

"Eniten myydyille automalleille arvonmääritykseen on hyvät perusteet. Hyvin uusien merkkien ja harvinaisuuksien osalta täytyy kuitenkin odottaa että dataa kertyy. Ratkaisun käyttämät mallit on toteutettu Tensorflow:lla, joka on koneoppimiskirjastojen ehdotonta kärkeä”, kertoo Weoptitin asiakkuuspäällikkö Hans Hartikainen.

Kamuxin suunnitelmissa on jatkaa laajentumista, erityisesti Ruotsissa ja Saksassa. Tarkka ymmärrys autojen hintaeroista maiden välillä mahdollistaa myös varastojen suunnittelun kysyntää vastaavaksi.

Lisätietoja:
Joonas Ollila, toimitusjohtaja, Weoptit, +358 44 230 3847
Mikki Inkeroinen, digijohtaja, Kamux, +358 40 043 2198

Kamux
Suomessa myydään vuosittain yli 600 000 käytettyä autoa, joiden yhteenlaskettu arvo on 7,1 miljardia euroa. Kamux on yksi alan voimakkaimmin kasvavista yrityksistä ja työllistää Suomessa 600 alan ammattilaista.
www.kamux.fi/

Weoptit
Weoptit Oy on Pohjoismaiden johtava optimointiin erikoistunut yritys, jonka ratkaisut parantavat tuhansien ihmisten arkea. Weoptit on osa nopeasti kasvavaa ohjelmistoyhtiö Vismaa, joka työllistää Suomessa jo 1400 asiantuntijaa.

• Yritystoimi, yleinen

• digitalisaatio
  • ict-konsultointi
  • ohjelmistokehitys

Visma tarjoaa ohjelmistoja ja palveluja, jotka yksinkertaistavat ja digitalisoivat keskeisiä liiketoimintaprosesseja sekä yrityksissä että julkisella sektorilla. Konserni toimii Pohjois-Euroopan lisäksi Keski- ja Itä-Euroopassa sekä Benelux-maissa. Yli 11 000 työntekijää, yli 1 000 000 asiakassopimusta ja 1,5 mrd. euron liikevaihto vuonna 2019 tekevät Vismasta yhden Euroopan johtavista ohjelmistoyhtiöistä. www.visma.fi

Suomessa jo 1400 Visman asiantuntijaa auttaa asiakkaitaan pysymään askeleen edellä ohjelmistoratkaisujen ja IT-konsultoinnin avulla.

Kotisivu: visma.fi.

Sanna Burton

Lehdistön yhteyshenkilö Viestintäjohtaja Suomen Visma-yhtiöiden lehdistökontakti 050 322 5222