​Merete Hverven nimitetty Visman uudeksi toimitusjohtajaksi

Nykyinen Visman toimitusjohtaja Øystein Moan ilmoitti aiemmin tänä vuonna astuvansa alas toimitusjohtajan paikalta vuonna 2020. Visman hallitus hyväksyi tarkan arviointiprosessin jälkeen Visman uudeksi toimitusjohtajaksi Merete Hvervenin, joka toimii tällä hetkellä yrityksen varatoimitusjohtajana ja henkilöstöjohtajana. Siirtymän virallinen päivämäärä tulee olemaan 31. maaliskuuta 2020.

Øystein Moan on toiminut Visman toimitusjohtajana vuodesta 1997. Moanin johdon aikana Visma on kasvanut 310 työntekijän yrityksestä yhdeksi Euroopan johtavista ohjelmistoyrityksistä, jolla on yli 10 000 työntekijää ja jonka liikevaihto-odotus vuodelle 2019 on 1,6 miljardia euroa. Visma on kasvanut strategisten hankintojen avulla ja toimii tällä hetkellä koko Pohjoismaiden alueella sekä Benelux-maissa, Keski- ja Itä-Euroopassa ja Latinalaisessa Amerikassa.

Moan ilmoitti päätöksestään jäädä sivuun Visman toimitusjohtajan paikasta vuonna 2020, mutta jatkaa asemassaan hallituksen puheenjohtajana. Päätös Moanin sivuun jäämisestä on antanut hallitukselle mahdollisuuden suorittaa tarkan prosessin hänen seuraajansa löytämiseksi.

“Valintani Visman tulevaksi toimitusjohtajaksi tekee minut nöyräksi. Täytettävät kengät ovat todellakin suuret, kun otetaan huomioon sekä yrityksen historialliset saavutukset että Moanin perinnön jatkaminen. Olen erittäin motivoitunut ottamaan tehtävän vastaan yhdessä Visman lahjakkaiden tekijöiden kanssa. Minulla on suuret odotukset tulevaisuudelle ja olen varma, että tulemme jatkamaan menestystämme. Se tulee vaatimaan selkeää strategista ohjausta, asiakkaiden matkan edelleen kehittämistä ja keskittymistä myös jatkossa sopivien pilvipohjaisten yritysten hankintaan eurooppalaisen jalanjälkemme vahvistamiseksi,” Merete Hverven sanoo.

Hverven tuli Vismaan vuonna 2011 ja on ollut tärkeä tekijä Visman viime vuosina kokemaan myönteiseen kehitykseen ja vahvaan kasvuun. Hän on ollut osa ylintä johtoa vuodesta 2012 sekä asemassaan henkilöstöjohtajana että myöhemmin varatoimitusjohtajana. Hverven on vahvistanut Visman asemaa rekrytoinnin, kehityksen ja oikeiden ihmisten säilyttämisen kautta. Hän on työskennellyt tiiviisti yrityksen fuusioiden, yritysostojen ja rakenneuudistusten parissa, ja pyrkii osallistavaan ja monimuotoiseen yrityskulttuuriin.

Suoran johtotyylinsä ja toteutuskykynsä ansiosta Hverven on ansainnut maineen tärkeänä roolimallina sekä Visman sisällä että teknologiateollisuudessa yleensä. Hän oli teknologia-alan vaikutusvaltaisia naisia tunnistavan ODA Award Woman 2019 -kilpailun kolmen finalistin joukossa.

“Visma on tarjonnut minulle mielenkiintoisen matkan vuodesta 1997. On ollut mahtavaa työskennellä tiimin kanssa kehittyäksemme melko vaatimattomasta alusta Pohjois-Euroopan suurimmaksi ohjelmistoyritykseksi. Sisäisen kasvun suorittamiseksi ja varmistaaksemme jatkuvan kasvun, tuleva vuosi on oikea aika luovuttaa yritys uudelle johtoryhmälle. Uskon, että Merete Hvervenillä on tarvittavat ominaisuudet menestymään seuraavalla vuosikymmenellä. Vismalla on ollut suuri merkitys minulle, ja odotan ilolla pääseväni toimimaan hallituksen puheenjohtajana tulevina vuosina. Yksi päätehtävistäni tulevina kuukausina tulee olemaan toimen sujuva luovuttaminen Meretelle,” Øystein Moan sanoo.

Lisätiedot:
Øystein Moan, Visman toimitusjohtaja, +47 920 80 000
Merete Hverven, Visman varatoimitusjohtaja ja henkilöstöjohtaja, +47 480 21 415

• Yritystoimi, yleinen

• visma
  • ohjelmistokehitys

Visma tarjoaa ohjelmistoja ja palveluja, jotka yksinkertaistavat ja digitalisoivat keskeisiä liiketoimintaprosesseja sekä yrityksissä että julkisella sektorilla. Konserni toimii Pohjois-Euroopan lisäksi Keski- ja Itä-Euroopassa sekä Benelux-maissa. Yli 10 000 työntekijää, yli 1 000 000 asiakassopimusta ja 1,2 mrd. euron liikevaihto vuonna 2018 tekevät Vismasta yhden Euroopan johtavista ohjelmistoyhtiöistä. www.visma.fi

Suomessa jo yli 1300 Visman asiantuntijaa auttaa asiakkaitaan pysymään askeleen edellä ohjelmistoratkaisujen ja IT-konsultoinnin avulla.

Kotisivu: visma.fi.

Sanna Burton

Lehdistön yhteyshenkilö Viestintäjohtaja Suomen Visma-yhtiöiden lehdistökontakti 050 322 5222