Tiedote -

Visma etsii aktiivisesti uusia yritysostokohteita - paikallinen M&A-vastaava nimitetty

Visma, Pohjois-Euroopan suurin SaaS-yhtiö jatkaa vahvan orgaanisen kasvun lisäksi aktiivisen yritysostostrategian toteuttamista ja on vahvistanut globaalia yritysostoista vastaavaa tiimiä paikallisella M&A-päälliköllä.

Vuosi 2020 oli Vismalle ennätyksellinen yritysostojen osalta globaalisti. Visma toteutti yli 30 kauppaa, joista 4 oli Suomessa. Pohjoismaiden lisäksi laajeneminen jatkui Benelux-maissa useiden taloushallinnon Software as a Service (SaaS) -ohjelmistoyhtiöiden ostoilla.

Visma jatkaa aktiivisen yritysostostrategian toteuttamista myös tänä vuonna ja on vahvistanut globaalia Mergers & Acquisitions (M&A) -tiimiä rekrytoimalla Suomeen paikallisen M&A-päällikön. Tehtävään on nimitetty kauppatieteiden maisteri Anssi Puolakka, joka aloitti tehtävässä joulukuussa. Anssi on aiemmin toiminut M&A-tehtävissä KONEella ja Total Specific Solutionsilla (TSS). TSS:llä Puolakka vastasi yrityskaupoista ja investoinneista Suomessa, Tanskassa ja Baltiassa.

“Tehtäväni on etsiä hyviä sekä nopeasti kasvavia haastajayrityksiä että jo vahvan markkina-aseman saavuttaneita B2B SaaS-tuoteyhtiöitä tukemaan ja laajentamaan jo olemassa olevaa Visma-portfoliota. Erityisen kiinnostavia lisäyksiä tarjontaamme ovat esimerkiksi tekoälyn käyttöä ja automaatioastetta lisäävät ohjelmistoratkaisut. Analysoimme jatkuvasti myös laajentumismahdollisuuksia esimerkiksi toimialakohtaisissa ohjelmistoissa. Hyvä esimerkki on Visma Tampuuri, jonka ympärille pyrimme rakentamaan rakennus- ja kiinteistöalaa laajasti palvelevaa ohjelmistoekosysteemiä”, kertoo Puolakka.

“Visma tarjoaa hyvän kodin kasvaville SaaS-yhtiöille ja mahdollisuuden kiihdyttää kasvua. Ostetut yrityksen saavat jatkaa toimintaa itsenäisenä, mutta osana laajempaa yrityskokonaisuutta, jolla on tarjota paljon kokemusta ja osaamista kasvun eri vaiheista. Haluan toivottaa Anssin tervetulleeksi Visman M&A-tiimiin vahvistamaan yritysostojen kartoitusta ja läpivientiä strategisesti tärkeässä Suomen markkinassa”, kertoo Visman yritysostoista vastaava johtaja Sindre Talleraas Holen.

"Vismalla on lukuisia osaamiskeskuksia, jotka auttavat Visma-yhtiöitä mm. käyttäjäkokemuksen parantamisessa, tietoturvassa, ohjelmistokehityksen menetelmissä, hinnoittelu- ja liiketoimintamalleissa ja HR-prosesseissa. Lisäksi osaamiskeskuksissa on lähes 1000 ohjelmistokehittäjää, joista Visma-yhtiöt voivat saada tarvittaessa joustavasti lisää tuotekehityskapasiteettia. Vismalla on vahva läsnäolo Pohjois-Euroopassa, mikä tarjoaa myös tehokkaan kanavan uusille markkinoille pienemmin kustannuksin ja riskein", kertoo Visma Finland Holding Oy:n hallituksen jäsen Juha Mäntylä.

“Odotan innolla mielenkiintoisia keskusteluja suomalaisten yrittäjien kanssa. Rohkaisen kiinnostuneita yrittäjiä olemaan yhteydessä ja kerron mielelläni lisää Vismasta ja kuinka Visma voisi auttaa tukemaan yrityksen kasvua jatkossa”, lisää Puolakka.

Lisätietoja:

Anssi Puolakka, M&A Manager, Visma, p. +358504905135, LinkedIn
Sindre Talleraas Holen, Head of M&A, Visma, p. +4793059469

• Yritystoimi, yleinen

• visma
  • yrityskauppa
  • ohjelmistokehitys

Visma tarjoaa ohjelmistoja ja palveluja, jotka yksinkertaistavat ja digitalisoivat keskeisiä liiketoimintaprosesseja sekä yrityksissä että julkisella sektorilla. Konserni toimii Pohjois-Euroopan lisäksi Keski- ja Itä-Euroopassa sekä Benelux-maissa. Yli 11 000 työntekijää, yli 1 000 000 asiakassopimusta ja 1,5 mrd. euron liikevaihto vuonna 2019 tekevät Vismasta yhden Euroopan johtavista ohjelmistoyhtiöistä.

Suomessa jo 1500 Visman asiantuntijaa auttaa asiakkaitaan pysymään askeleen edellä ohjelmistoratkaisujen ja IT-konsultoinnin avulla. visma.fi.

Sanna Burton

Lehdistön yhteyshenkilö Viestintäjohtaja Suomen Visma-yhtiöiden lehdistökontakti 050 322 5222