Visma Nordic Trophyn voittajat kruunattu

Visma Nordic Trophy, hiihtokilpailusarja, johon kuuluvat viisi viimeistä Visma Ski Classics -osakilpailua pohjoismaissa, huipentui finaaliin huhtikuun 8. päivänä. Visma jakoi palkintorahaa yhtensä 35 000 euroa kolmelle parhaalle nais- ja mieshiihtäjälle Leville päättyneen kilpailun jälkeen.

Visma Nordic Trophy -sijoitukset ratkaistiin ”keltainen rintalappu” -mestaruuspisteiden määrän perusteella, joita kerättiin viidessä pohjoismaisessa kilpailussa. Kilpailusarjaan kuuluvat Vasaloppet, Birkebeinerrennet, Årefjällsloppet, Reistadløpet ja Ylläs-Levi.

Visma jakoi palkintorahaa yhteensä 35 000 euroa kolmelle parhaalle nais- ja mieshiihtäjälle, joilla oli eniten pisteitä Ylläs-Levin kilpailun jälkeen. Voittajiksi ylsivät naisten sarjassa Britta Johansson Norgren, Justyna Kowalczyk ja Astrid Øyre Slind sekä miesten sarjassa Petter Eliassen, Anders Aukland ja Tord Asle Gjerdalen.

-Hiihtäjät ovat kilpailleet rinnakkain lauantain päätöskilpailuun asti. Olemme odottaneet innolla palkintorahojen jakamista Visma Nordic Trophyn parhaille nais- ja mieshiihtäjille. Kilpailun voittaminen vaatii lujuutta, tiimityötä ja luonnetta sekä kykyä kestää vastoinkäymisiä ja karuja olosuhteita. Ne kaikki ovat hyveitä ja arvoja, jotka ovat yhteisiä sekä voittajille että Vismalle, kertoo Øystein Moan, Visman toimitusjohtaja.

Hyviä kokemuksia
Visma Nordic Trophy on Visman aloitteesta perustettu uusi kilpailu tämän vuoden Visma Ski Classics -kiertueella.

-Visma Ski Classics -kiertueen pääsponsorina olemme iloisia nähdessämme, että Visma Nordic Trophy on ollut positiivinen kokemus hiihtäjille, katsojille sekä omille työntekijöillemme. Murtomaahiihto on osa pohjoismaista identiteettiämme ja on ollut jännittävää seurata hiihtäjiä näissä viidessä kilpailussa. Tuskin jaksamme odottaa seuraavan kauden alkua, sanoo Øystein Moan, Visman toimitusjohtaja.

Lisätiedot:
Aase Settevik, Visman Director of Brand & Communications, +47 920 49 559, aase.settevik@visma.com

Visma Nordic Trophyn kilpailut
Vasaloppet, Ruotsi, 5.3.2017, 90 km
Birkebeinerrennet, Norja, 18.3.2017, 54 km
Årefjällsloppet, Ruotsi, 25.3.2017, 55 km
Reistadløpet, Norja, 1.4.2017, 50 km
Ylläs–Levi, Suomi, 8.4.2017, 67 km

Palkintorahojen jakautuminen
1. sija, naiset: 10 000 euroa
2. sija, naiset: 5 000 euroa
3. sija, naiset: 2 500 euroa

1. sija, miehet: 10 000 euroa
2. sija, miehet: 5 000 euroa
3. sija, miehet: 2 500 euroa

Tietoa Visma Ski Classics -kiertueesta
Visma Ski Classics on maastohiihdon pitkien matkojen kilpailusarja. Tällä kaudella sarjassa on 13 arvostettua ja perinteikästä hiihtokilpailua, mukaan lukien Marcialonga Italiassa, Vasaloppet Ruotsissa ja Birkebeinerrennet Norjassa. Samoissa tapahtumissa kilpailee 28 ammattilaistiimiä ja 50 000 harrastajahiihtäjää. Kilpailut televisioidaan yli 70 maahan, joissa niillä on yli 20 miljoonaa katselijaa.

• Urheilu

Visma tehostaa yritysten toimintaa tarjoamalla ohjelmistoja, kaupankäyntiratkaisuja, vähittäiskaupan IT-ratkaisuja sekä IT-alan projekti- ja konsultointipalveluita. Visma sujuvoittaa ja digitalisoi liiketoimintaprosesseja sekä yksityisen että julkisen sektorin asiakkaille. 500 000 asiakasta Pohjois-Euroopassa käyttää Visman tuotteita ja palveluita. Lisäksi yli 300 000 asiakasta ostaa Visman tarjoamia ratkaisuja palveluina. Visma-konsernissa on 5 500 työntekijää, ja vuonna 2016 sen liikevaihto oli 7 855 miljoonaa Norjan kruunua. Kotisivu: visma.fi.

Visma makes businesses more efficient, through offerings of software, commerce solutions, retail IT-solutions, and IT-related projects and consulting. Visma simplifies and digitalizes core business processes within the private and public sector. 500,000 customers in Northern Europe utilize Visma’s products and services, and an additional 300,000 use Visma as a hosting partner. The group has 5 500 employees and its net revenue amounted to NOK 7 855 million in 2016. www.visma.com.

Sanna Burton

Lehdistön yhteyshenkilö Viestintäjohtaja Suomen Visma-yhtiöiden lehdistökontakti 050 322 5222