​Visma pääsponsorina Ylläs-Levin kilpailussa - Visma Nordic Trophyn finaalissa

Visma, Visma Ski Classics -kiertueen pääsponsori, on myös pääyhteistyökumppani Ylläs-Levillä hiihdettävän Visma Nordic Trophyn päätöskilpailussa.

Visma Nordic Trophy on kilpailusarja, joka sisältää viisi viimeistä Visma Ski Classic -kiertueen kilpailua pohjoismaissa. Kilpailusarja huipentuu Ylläs-Levin päätöskilpailuun 8.4. Noin 67 kilometrin pituinen hiihtoreitti kulkee Ylläsjärveltä, Äkäslompolon, Kukastunturin ja Pyhäjärven kautta Leville. Reitin varrella ylitetään kolme tunturia.

-Visma Ski Classics -kiertueen pääsponsorina toimimme mielellämme myös pääyhteistyökumppanina Yllä-Levin kilpailussa ja koemme sen loistavaksi paikaksi Visma Nordic Trophyn päätöskilpailulle. Suomi on Vismalle tärkeä markkina ja olemme odottaneet innolla tämän tapahtuman tukemista, kertoo Øystein Moan, Visman toimitusjohtaja.

-Olemme ylpeitä saadessamme Visman pääyhteistyökumppaniksemme Ylläs-Levin kilpailuun, mikä vahvistaa sekä brändiämme että tapahtumaa. Teemme mielellämme yhteistyötä Visman kanssa ja yhdessä luomme kilpailun, joka muistetaan vielä vuosienkin päästä. Eikä pelkkää kilpailua vaan tyylikkään ja laadukkaan tapahtuman, jossa kaikilla on hauskaa, kertoo Teemu Virtanen, Ylläs-Levi -kilpailunjohtaja.

Palkintoraha jaetaan Ylläs-Levin jälkeen
Visma Nordic Trophy -sijoitukset ratkaistaan viidessä pohjoismaisessa kilpailussa kerättyjen ”keltainen rintalappu” -mestaruuspisteiden määrän perusteella. Kolme parasta mies- ja naishiihtäjää, jotka ovat keränneet eniten pisteitä Ylläs-Levin loppukilpailun jälkeen, palkitaan. Visma jakaa palkintorahaa 35 000 euroa.

-Visma Ski Classics kuuluu haastavimpien hiihtokilpailukiertueiden joukkoon. Visma Nordic Trophyn voittamiseksi vaaditaan lujuutta, tiimityötä ja luonnetta sekä kykyä kestää vastoinkäymisiä ja karuja olosuhteita. Ne kaikki ovat hyveitä ja arvoja, joista myös meidät – siis Visma – tunnetaan. Odotamme innolla parhaiden nais- ja mieshiihtäjien palkitsemista kilpailun jälkeen Levillä, Visman toimitusjohtaja Øystein Moan toteaa.

Lisätiedot:
Aase Settevik, Visman Director of Brand & Communications, +47 920 49 559, aase.settevik@visma.com

Visma Nordic Trophyn kilpailut
Vasaloppet, Ruotsi, 5.3.2017, 90 km
Birkebeinerrennet, Norja, 18.3.2017, 54 km
Årefjällsloppet, Ruotsi, 25.3.2017, 55 km
Reistadløpet, Norja, 1.4.2017, 50 km
Ylläs–Levi, Suomi, 8.4.2017, 67 km

Palkintorahojen jakautuminen
1. sija, naiset: 10 000 euroa
2. sija, naiset: 5 000 euroa
3. sija, naiset: 2 500 euroa

1. sija, miehet: 10 000 euroa
2. sija, miehet: 5 000 euroa
3. sija, miehet: 2 500 euroa

Tietoa Visma Ski Classics -kiertueesta
Visma Ski Classics on maastohiihdon pitkien matkojen kilpailusarja. Tällä kaudella sarjassa on 13 arvostettua ja perinteikästä hiihtokilpailua, mukaan lukien Marcialonga Italiassa, Vasaloppet Ruotsissa ja Birkebeinerrennet Norjassa. Samoissa tapahtumissa kilpailee 28 ammattilaistiimiä ja 50 000 harrastajahiihtäjää. Kilpailut televisioidaan yli 70 maahan, joissa niillä on yli 20 miljoonaa katselijaa.

• Urheilu

Visma tehostaa yritysten toimintaa tarjoamalla ohjelmistoja, kaupankäyntiratkaisuja, vähittäiskaupan IT-ratkaisuja sekä IT-alan projekti- ja konsultointipalveluita. Visma sujuvoittaa ja digitalisoi liiketoimintaprosesseja sekä yksityisen että julkisen sektorin asiakkaille. 500 000 asiakasta Pohjois-Euroopassa käyttää Visman tuotteita ja palveluita. Lisäksi yli 300 000 asiakasta ostaa Visman tarjoamia ratkaisuja palveluina. Visma-konsernissa on 5 500 työntekijää, ja vuonna 2016 sen liikevaihto oli 7 855 miljoonaa Norjan kruunua. Kotisivu: visma.fi.

Visma makes businesses more efficient, through offerings of software, commerce solutions, retail IT-solutions, and IT-related projects and consulting. Visma simplifies and digitalizes core business processes within the private and public sector. 500,000 customers in Northern Europe utilize Visma’s products and services, and an additional 300,000 use Visma as a hosting partner. The group has 5 500 employees and its net revenue amounted to NOK 7 855 million in 2016. www.visma.com.

Sanna Burton

Lehdistön yhteyshenkilö Viestintäjohtaja Suomen Visma-yhtiöiden lehdistökontakti 050 322 5222