Tiedote -

Visma pääyhteistyökumppaniksi hollantilaisen ammattilaispyöräily- ja pikaluistelujoukkueen kanssa

Pohjoismainen ohjelmistotalo Visma on solminut viiden vuoden yhteistyösopimuksen hollantilaisen ammattilaispyöräily- ja pikaluistelujoukkue Oranjen kanssa. Joukkue kilpailee 1.1.2019 alkaen nimellä Team Jumbo-Visma.

Yhteistyösopimuksen myötä Vismasta tulee ensimmäinen pohjoismainen yritys, joka tukee merkittävästi ammattilaispyöräilyä. Sopimus tukee Visman strategiaa laajentaa toimintaansa Euroopassa.

“On hienoa toimia pääsponsorina maailman parhaille pyöräily- ja pikaluistelujoukkueille, joihin kuuluvat myös Olympiakultamitalistit Sven Kramer, Carlijn Achtereekte ja Kjeld Nuis. Olemme saavuttaneet tason, jossa pohjoismaisen yrityksemme laajentaminen Euroopan markkinoille on ajankohtaista ja Team Jumbo-Visma on yksi tärkeä askel jalansijamme kasvattamiseen Euroopassa”, kertoo Visman toimitusjohtaja Øystein Moan.

Team Jumbo-Visma on alunperin Hollannista, mikä on Vismalle strategisesti tärkeä alue ja uusien liiketoiminta-alueiden investointikohde. Pelkästään viimeisen neljän kuukauden aikana Visma on tehnyt neljä yrityskauppaa Hollannissa, mukaan lukien johtavan henkilöstöhallinnon ohjelmistotalo Raet:in.

“Uskomme, että yhteistyösopimuksen myötä Visman brändi tulee tutummaksi Euroopassa ja tietoisuus Vismasta lisääntyy niin Hollannissa, kuin koko Euroopassa. Pyöräily on suosittu laji nykyisillä sekä potentiaalisilla markkina-alueillamme, joten Team Jumbo-Visma on oivallinen valinta Vismalle”, Moan jatkaa.

Pyöräily on suosittu laji, jolla on laaja seuraajajoukko ympäri Eurooppaa ja pikaluistelulla on vahvat siteet Hollantiin ja Norjaan. Team Jumbo-Visma on ansioitunut niin pyöräilyn kuin pikaluistelun saralla. Joukkueen johtaja Richard Plugge kommentoi sopimusta: “Visma on ensimmäinen pohjoismainen yritys, joka tukee pyöräilyä tällä tasolla ja olen siitä erittäin ylpeä. Tämä yhteistyö vahvistaa joukkuettamme entisestään, yhdistäen pyöräilyn ja pikaluistelun.”

Samaa mieltä on joukkueen toinen johtaja Jac Orie: “On hienoa, että Visma on valinnut tuettavakseen meidän pikaluistelu- ja pyöräilyjoukkueen. Visma on selvästi kiinnostunut edustamistamme lajeista ja sen vuoksi yhteistyö tuntui hyvältä alusta lähtien. Odotan innolla, että pääsemme hyödyntämään Visman osaamista ohjelmistojen ja suurten datamääriemme analysoimisessa. Olen vakuuttunut, että tämä yhteistyö auttaa joukkueitamme pääsemään kehityksessä seuraavalle tasolle.”

Lisätietoja:
Visman toimitusjohtaja Øystein Moan, + 47 920 80 000
Viestintäjohtaja Team Oranje, Ard Bierens, +31 655 838 452

• Muut urheilulajit

• sponsorointi

Visma tarjoaa ohjelmistoja ja palveluja, jotka yksinkertaistavat ja digitalisoivat keskeisiä liiketoimintaprosesseja sekä yrityksissä että julkisella sektorilla. Konserni toimii Pohjois-Euroopan lisäksi Keski- ja Itä-Euroopassa sekä Benelux-maissa. Yli 8000 työntekijää, yli 800 000 asiakasta ja NOK 8 537 miljoonan (n. 893 milj. euroa) liikevaihto vuonna 2017 tekevät Vismasta yhden Euroopan johtavista ohjelmistoyhtiöistä. www.visma.fi

Suomessa jo yli 1200 Visman asiantuntijaa auttaa asiakkaitaan pysymään askeleen edellä ohjelmistoratkaisujen ja IT-konsultoinnin avulla.

Kotisivu: visma.fi.

Sanna Burton

Lehdistön yhteyshenkilö Viestintäjohtaja Suomen Visma-yhtiöiden lehdistökontakti 050 322 5222