Visma Sign sähköinen allekirjoituspalvelu kansainvälistyy Pohjoismaihin

Suomalainen sähköinen allekirjoituspalvelu Visma Sign kansainvälistyy pohjoismaisille markkinoille. Sähköinen allekirjoittaminen on mahdollista palvelun kautta nyt myös Norjassa, Ruotsissa ja Tanskassa.

Visma Sign -allekirjoituspalvelun käyttäjät voivat allekirjoittaa Suomen lisäksi nyt Norjassa, Ruotsissa ja Tanskassa. “Käytännössä esimerkiksi kansainväliset yritykset saavat palvelun käyttöönsä kaikissa neljässä maassa ja voivat allekirjoittaa tytäryhtiöiden, kumppanien ja asiakkaiden välillä kaiken sähköisesti. Sama pätee tietysti kaikkiin palvelun käyttäjiin, jotka haluavat hoitaa dokumenttien allekirjoituksen tehokkaasti yli maiden rajojen pohjoismaisilla tunnisteilla”, Harri Koponen, sähköisen allekirjoituksen johtaja summaa.

Allekirjoittaminen tapahtuu paikallisilla BankID/NemID -tunnisteilla, jotka ovat samankaltaisia vahvoja tunnistautumiskeinoja kuin kotimainen tunnistautuminen pankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella. Palvelun hinta on sama riippumatta siitä, mistä maasta allekirjoitus tulee.

Jo noin 800 000 allekirjoittajaa on allekirjoittanut asiakirjoja Visma Signilla vuodesta 2010 lähtien.

Tutustu Visma Signiin: allekirjoitus.visma.fi

Lisätietoja:

Harri Koponen, johtaja (sähköinen allekirjoitus), puh. 044 500 0020, harri.koponen@visma.com

Antti Larvala, kehitysjohtaja (sähköinen allekirjoitus), puh 050 4343343, antti.larvala@visma.com

• Tietokoneet, tietotekniikka, ohjelmistot

• ohjelmistokehitys
  • ohjelmisto

Visma tehostaa yritysten toimintaa tarjoamalla ohjelmistoja, kaupankäyntiratkaisuja, vähittäiskaupan IT-ratkaisuja sekä IT-alan projekti- ja konsultointipalveluita. Visma sujuvoittaa ja digitalisoi liiketoimintaprosesseja sekä yksityisen että julkisen sektorin asiakkaille. 760 000 asiakasta Pohjois-Euroopassa käyttää Visman tuotteita ja palveluita. Lisäksi yli 300 000 asiakasta ostaa Visman tarjoamia ratkaisuja palveluina. Visma-konsernissa on 6 600 työntekijää, ja vuonna 2016 sen liikevaihto oli 7 855 miljoonaa Norjan kruunua (n. 850 milj. euroa). Kotisivu: visma.fi.

Visma makes businesses more efficient, through offerings of software, commerce solutions, retail IT-solutions, and IT-related projects and consulting. Visma simplifies and digitalizes core business processes within the private and public sector. 760,000 customers in Northern Europe utilize Visma’s products and services, and an additional 300,000 use Visma as a hosting partner. The group has 6 600 employees and its net revenue amounted to NOK 7 855 million in 2016. www.visma.com.

Sanna Burton

Lehdistön yhteyshenkilö Viestintäjohtaja Suomen Visma-yhtiöiden lehdistökontakti 050 322 5222