Tiedote -

Visma yhteistyöhön kotimaisen School Dayn kanssa - tehokkaampia työvälineitä oppilaitosten tiedolla johtamiseen

Visma Enterprise Oy lähtee yhteistyöhön kouluhyvinvointia tukevien digipalveluiden asiantuntijayritys School Day Helsinki Oy:n kanssa. Yhteistyön kautta oppilaitoksille tarjotaan visuaalinen näkymä opiskelijahallinnon dataan opetustoimen johtamisen tueksi.

Monipuolisia opetus- ja henkilöstöhallinnon sähköisiä palveluita tarjoava Visma Enterprise Oy on solminut yhteistyösopimuksen kouluhyvinvointia tukevien digipalveluiden asiantuntijayritys School Day Helsinki Oy:n kanssa. Yhteistyö mahdollistaa opiskelijahallinnon datan tehokkaamman hyödyntämisen opetustoimen johtamisen tukena.

Wilman taustalla toimiva InSchool-oppilashallintojärjestelmä sisältää runsaasti dataa, jonka tarjoama tieto jää usein vähälle käytölle. School Dayn Dashboard tarjoaa turvallisen palvelun, joka jalostaa ja visualisoi datan käyttökelpoiseksi informaatioksi ja selkeiksi mittareiksi.

“Tavoitteenamme on edistää Wilma-ekosysteemin hyödyntämistä yhdessä School Dayn kanssa. Yhteistyön myötä voimme tarjota asiakkaillemme mahdollisuuden hyödyntää oppilashallintojärjestelmäämme kertyvää dataa opetustoimen johtamisen tukena”, sanoo Visma Enterprise Oy:n myyntijohtaja Miia Sauso.

Monet koulun arkeen ja oppilaiden hyvinvointiin liittyvät asiat löytyvät datasta. Dashboardin avulla opiskelijahallinnon data on helposti ymmärrettävässä ja esitettävässä muodossa. Asiakas voi siirtyä työläiden raporttien ja listojen käytöstä ajan tasalla olevaan interaktiiviseen näkymään. Dashboard-palvelua tarjotaan jatkossa peruskoulu-, lukio- ja ammatillisen opetuksen asiakkaille.

“Yhteistyössä Visman kanssa voimme tarjota entistä käyttäjälähtöisempiä ja tehokkaampia työvälineitä koulujen ja oppilaitosten tiedolla johtamiseen. Esimerkiksi ammatillisen opetuksen asiakkaille Dashboard-palvelu visualisoi reaaliaikaisesti rahoitukseen vaikuttavia tietoja painotetuista opiskelijavuosista, opintojen etenemisestä ja keskeytysten syistä”, sanoo School Day Helsinki Oy:n toimitusjohtaja Mika Kasanen.

Lisätietoja:
Miia Sauso, Sales Director, Visma Enterprise Oy, +358 50 591 3622
Mika Kasanen, CEO, School Day Helsinki Oy, +358 40 5512116

School Day Helsinki Oy
School Day on kouluhyvinvointia tukevien digipalveluiden asiantuntijayritys, jonka taustalla on vuosikymmenien kokemus opetusalalta. Tavoitteemme on tehdä koulupäivistä parempia yhdessä opettajien, oppilaiden, vanhempien ja koko kouluyhteisön kanssa. https://www.schoolday.fi

Visma Enterprise Oy
Visma Enterprise Oy tarjoaa monipuolisesti henkilöstö- ja työvoimanhallintaratkaisuja sekä opetushallinnon sähköisiä palveluita. Taustallamme on ketterä pohjoismainen ohjelmistotalo Visma, joka työllistää Suomessa yli 1200 asiantuntijaa. https://www.visma.fi/enterprise/

• Opetus, oppiminen

• wilma
  • ohjelmisto

Visma tarjoaa ohjelmistoja ja palveluja, jotka yksinkertaistavat ja digitalisoivat keskeisiä liiketoimintaprosesseja sekä yrityksissä että julkisella sektorilla. Konserni toimii Pohjois-Euroopan lisäksi Keski- ja Itä-Euroopassa sekä Benelux-maissa. Yli 8500 työntekijää, yli 900 000 asiakasta ja NOK 11 389 miljoonan (n. 1,17 mrd. euroa) liikevaihto vuonna 2018 tekevät Vismasta yhden Euroopan johtavista ohjelmistoyhtiöistä. www.visma.fi

Suomessa jo yli 1200 Visman asiantuntijaa auttaa asiakkaitaan pysymään askeleen edellä ohjelmistoratkaisujen ja IT-konsultoinnin avulla.

Kotisivu: visma.fi.

Sanna Burton

Lehdistön yhteyshenkilö Viestintäjohtaja Suomen Visma-yhtiöiden lehdistökontakti 050 322 5222