Uutinen -

Asiakaskokemuskyselytulokset: VMP auttaa yrityksiä ja työntekijöitä menestymään muuttuvassa työelämässä

Heti alkuun iso kiitos teille yli 250 yritysasiakkaallemme sekä lähes 500 työntekijäasiakkaallemme, jotka vastasitte marraskuun asiakaskokemuskyselyymme.

Yrityksiltä saimme edelleen hyvää luottamusta siihen, että palvelumme on nopeaa ja toimiminen kanssamme koetaan helpoksi (9/10 asiakkaasta).

VMP vastaa pyyntöihin nopeasti ja on kiinnostunut työntekijöiden hyvinvoinnista. // VMP auttaa meitä tekemällä työvaiheita, joita emme itse kykene suorittamaan. // Asiakkaamme eivät saisi riittävää palvelua ja osa töistä jäisi tekemättä ilman vuokratyövoimaa.

Lisäksi saimme hyviä palautteita, joiden avulla kehitämme toimintaamme.

Kaipaamme uusia ajatuksia yhteistyön kehittämiseen. // Työntekijöitä tulisi ohjeistaa kunnolla. // VMP:n tulisi käydä paikanpäällä tutustumassa eri työtehtäviin, jotta tietävä millaisen henkilön voi kohteeseen lähettää. (vinkki: VMP Pohjanmaan #kontoriltakentälle –blogi)

Työntekijöiden vastausarvosanoissa oli kautta linjan pientä nousua. Edelleen 9/10 kokee, että VMP pystyy tarjoamaan omaan elämäntilanteeseen soveltuvia töitä. Saimme mahtavia vastauksia kysymykseemme ”Miten VMP auttaa sinua menestymään työelämässä?”

VMP antaa mahdollisuuden käydä töissä opiskelun ohella ja tämä auttaa myöhemmin työn saamisessa, kun on jo kokemusta. // Saan enemmän työkokemusta aloilta, joilla en ole aikaisemmin työskennellyt, tämä auttaa minua tulevaisuuden työnhaussa.

Vaikka vuosittain n. 2/3 työntekijöistämme on alle 34-vuotiaita, niin kokeneemmiltakin tekijöille on edelleen paljon hommia: VMP oikeastaan auttoi minut takaisin työelämään. Yli 50-vuotiaana on todella vaikea työllistyä, vaikka osaamista ja innokkuutta on. VMP tarjosi minulle mahdollisuuden ja nyt minulla on useampi kuukausi tuoretta työkokemusta, joka varmasti auttaa eteenpäin.

Esille nousi myös asioita, joissa pystymme petraamaan esim. 10 % työntekijöistä toivoi meiltä aktiivisempaa yhteydenpitoa ja 7,5 % kaipasi, että työsopimusta olisi käyty selkeämmin läpi.

Mittaamme systemaattisesti asiakaskokemuksemme kehittymistä ja yhtenä päämittarina käytämme NPS-lukua, joka kertoo suositteluhalukkuudesta. Yrityksiltä saamamme arvosana oli 45,8 ja työntekijöiltä 40,6. Kirjoitan vielä joulukuun aikana blogin, jossa vedän yhteen koko vuoden mittaukset ja avaan enemmän NPS-lukujamme.

Loppuun haluan nostaa saamamme palautteen, jossa kiteytyy sellainen fiilis, jonka itsekin haluaisin useammin kokea asioidessani eri yritysten kanssa: Asiakaspalvelunne on ollut nopeaa, ystävällistä ja ratkaisuhaluista.

Asiakaskokemusterveisin,

Johannes Setänen