Uusi markkinointitoimisto Bängeri istuttaa nuoret suunnittelupöytään

Suomen ensimmäinen z-sukupolveen erikoistunut markkinointitoimisto auttaa yrityksiä varmistamaan, että niillä on liiketoimintaa myös huomenna. Isosiskonsa Wörksin tavoin leanein työkaluin toimiva Bängeri työllistää nuoria yritysten neuvonantajiksi.

Sukupolvien välinen kuilu markkinoinnin tekijöiden ja nuorten kuluttajien välillä on kasvanut merkittävästi*. Samanaikaisesti z-sukupolven eli 10-24 -vuotiaiden taloudellinen vaikutusvalta on suurempaa kuin koskaan. Jokainen kouluikäisen vanhempi tietää, kuinka suuri painoarvo lasten toiveilla on perheen kulutuspäätöksissä. Amerikkalaistutkimuksen** mukaan nuorten mielipiteet ohjaavat jopa 87 prosenttia perheiden kulutusvalinnoista.

Täysin uusi toimintamalli osallistaa nuoret ja hyödyntää ketteriä toimintamalleja

Markkinointi & designtoimisto Wörksin yrityshautomosta vauhtia saanut Bängeri on kehittänyt nuoret osallistavan ketterän toimintamallin, jossa z-sukupolven edustajat valjastetaan yritysten neuvonantajiksi ja kehittäjiksi Suomen parhaiden asiantuntijoiden avustamana. Kohderyhmän näkemystä kuljetetaan mukana leaneilla työkaluilla strategisesta suunnittelusta aina sisällöntuotantoon. Tämä auttaa yrityksiä rakentamaan toimivampia tuotteita ja palveluita, sekä parempaa markkinointia.

Bängerin takana on SuperParkin markkinoinnista vastannut inhouse-tiimi, jonka alulle saattama idea liitettiin osaksi Wörksin hautomoa. Nuoret osallistavaa mallia on validoitu ja pilotoitu viime talvesta saakka. Kysynnän myötä mukaan on jo tullut useita uusia asiantuntijjoita.

”Ajatus on vähän sama, kuin mukana olisi koko ajan kvalitatiivinen tutkimusryhmä, joka tekee suunnittelusta ketterämpää ja parantaa osumatarkkuutta huikeasti. Kaikki tämä toteutetaan vain täysin uudella tavalla - teknologiaa ja leaneja toimintamalleja hyödyntäen. On ollut käsittämätöntä huomata kuinka ison loikan yritykset ovat pystyneet Bängerin uuden toimintamallin kautta ottamaan niin ymmärryksen kuin toimintansa osalta”, sanoo Wörksin toimitusjohtaja Jussi Piri

“On ollut upea nähdä käytännössä, kuinka paljon lisäarvoa voimme tuottaa asiakkaillemme yhdistämällä SuperParkissa löytämämme tavan kohdata nuoria Wörksin leaniin ja osallistavaan toimintamalliin. Olemme myös saaneet todistaa, kuinka nuorista tulee yhteistyön myötä brändiin vahvasti sitoutuneita faneja. Näin tuotekehitys palvelee aivan uudella tavalla myös markkinointia”, toteaa Bängeri Oy:n toimitusjohtaja Eija Gerlander.

Asiakkaina jo mm. Warner Music Finland ja Cloetta

Kiinnostus Bängeriä kohtaan on ylittänyt kaikki odotukset ja toimintamallia lähdetään seuraavaksi skaalaamaan kansainväliseksi. Tällä hetkellä asiakkaina on jo muun muassa Warner Music Finland, Adecco, Cloetta, Power ja SuperPark. Seuraavan 12 kuukauden myyntikatteen arvioidaan Suomessa olevan 700.000 - 1.200.000€ välillä.

“Kiinnostus meitä kohtaan sekä uusilla menetelmillä yhdessä nuorten kanssa saavutetut tulokset ilahduttavat valtavasti. Ja yhtä paljon, ellei enemmän, meille merkitsee se, että tämän mallin kautta voimme tarjota nuorille aivan ainutlaatuisia oppimiskokemuksia ja työmahdollisuuksia. Olemme äärettömän innoissamme tulevasta!”, sanoo Eija Gerlander.

Yhteystiedot:

Bängeri

Eija Gerlander, CEO, Partner
eija@bangeri.fi

Wörks

Jussi Piri, CEO, Partner
jussi.piri@woerks.fi

Lähteet:

* Lähde: https://www.sitra.fi/julkaisut/megatrendit-2020/, kuilua edistäviä voimia ovat mm. heimoutuminen ja teknologian sulautuminen arkeen.

** Lähde: https://nrf.com/research/consumer-view-fall-2019

• sitra
  • megatrendit
  • strategia