FlexLink förvärvar TOPS Conveyor Systems i Kanada

Överenskommelse har träffats mellan FlexLink och TOPS Conveyor Systems, Burlington, Ontario om övertagande av samtliga aktier per den 31 maj. Det nya bolaget kommer att drivas som FlexLink Systems Canada, Inc. TOPS Conveyor Systems har 30 anställda och omsatte 54 Mkr 2005. Förvärvet följer FlexLinks tillväxtstrategi inom produktionslogistik genom ökad geografisk närvaro. TOPS är Kanadas ledande leverantör av transportörsystem och erbjuder djup kunskap om generell applikationsteknik till en väl utvecklad kundbas. Det nya bolaget är en bas för fortsatt tillväxt på den kanadensiska marknaden där FlexLinks verksamhetsområden ger tillgång till nya kundgrupper. Förvärvet förutsätter myndigheternas godkännande. ”Denna utveckling är till fördel för våra kunder eftersom vi nu kan erbjuda direkt tillgång till FlexLinks världsomfattande kunskapsbas som komplement till marknadens bredaste produktsortiment. Många av våra kunder i Kanada driver internationell verksamhet och de kan se fram emot teknikledande lösningar för produktionslogistik och en konsekvent global service”, säger Marcus Verbrugge, VD för TOPS Conveyor Systems. ”Vi är mycket nöjda med överenskommelsen med TOPS eftersom den ger oss en plattform för fortsatt tillväxt. Industrins investeringar i Kanada väntas ligga på en fortsatt intressant nivå under den kommande perioden och vi ser möjligheter i nya segment liksom för geografisk expansion inom landet”, säger Mattias Perjos, koncernchef i FlexLink. FlexLink är en ledande global leverantör av automationslösningar till monterings- och tillverkningsindustrin. Med huvudkontor i Göteborg har FlexLink 560 anställda i 23 internationella bolag och representation i 60 länder. 2005 var omsättningen 1 154 Mkr. Göteborg den 17 maj 2006 FlexLink Group För vidare information, v.g. kontakta: Johan Wester Mats Nilsson Director, Business Development Informationschef 031-337 3312 031-337 1220 0703-15 3312 0703-77 1220 j.wester@flexlink.com mats.nilsson@flexlink.com FlexLink AB, 415 50 Göteborg. Tel 031-337 3100, Fax 031-337 2233. www.flexlink.com

• Economy, Finance

Stefan von Westberg

Press contact Head of Marketing Marketing +49 69 83832 137

Christoph Penter

Press contact Marketing Communications Leader PR & Kommunikation +49 (0) 170 812 8460 flexlink.com