Communiqué de presse -

Ford – Volkswagen expand their global collaboration to advance autonomous driving, electrification and better serve customers

Ford Motor Company and Volkswagen AG today announced they are expanding their global alliance to include electric vehicles – and will collaborate with Argo AI to introduce autonomous vehicle technology in the U.S. and Europe – positioning both companies to better serve customers while improving their competitiveness and cost and capital efficiencies.

Volkswagen CEO Dr. Herbert Diess, Ford President and CEO Jim Hackett as well as Argo AI CEO Bryan Salesky announced Volkswagen is joining Ford in investing in Argo AI, the autonomous vehicle technology platform company.

For more information please download the word-file.

• Motor

Ford Europe est chargé de la production, de la vente et de l’entretien des véhicules de la marque Ford sur 50 marchés et emploie environ 52 000 personnes sur ses sites en propriété exclusive, et 66 000 personnes avec les coentreprises et les sociétés non consolidées. Outre Ford Motor Credit Company, Ford Europe inclut la division FCSD (Ford Customer Service Division) et 24 sites de production (16 coentreprises en propriété exclusive ou consolidées et 8 autres non consolidées.) Les premiers véhicules Ford ont été expédiés en Europe en 1903 – année où Ford Motor Company a été fondé. La production européenne a débuté en 1911.

Dominic Rossier

Contact presse Manager Communications & Public Affairs +41 43 233 22 80