Karl Andreassen

Vejlefirma giver regeringen fingeren

Green Energy bevarer Store bededag og indfører "Store Energidag" – En ekstra fridag, hvor medarbejderne kan reflektere over deres energiforbrug

Som et led i at Green Energy/MIPV.pro arbejder med at reducere spild, vil virksomheden også reducere spildtid. Spildtid, som bl.a. opstår, når man afskaffer Store Bededag

Hos Green Energy/MIPV.pro vil vi bevare Store Bededag og indføre "Store Energidag" - en ekstra fridag, til ære for biskop Hans Bagger, der i 1686 indførte bededagen. For Hans Bagger havde fat i den lange ende, hvis man spørger Karl Andreassen, adm. direktør for Green Energy/MIPV.pro. ”Vi har brug for dage, som kan bruges på eftertanke og refleksion”, tilføjer han.

Work-life-balance – det betaler sig

"Store Energidag", som falder fjerde torsdag efter påske, vil sammen med bevarelsen af Store Bededag medføre, at medarbejderne fremover, kan se frem til en forlænget weekend. Og i følge virksomheden tilgodeser tiltaget ikke kun medarbejderne, men også trivslen og produktiviteten.

”Vores medarbejdere arbejder hårdt og skal kunne mærke, at vi er der for dem. For os er det altoverskyggende at vores medarbejdere har det godt, og derfor er vi meget bevidste om at få skabt balance mellem arbejde og fritid. Pausen og luften skal være der, for at præstationen kan være i top. Hos Green Energy/MIPV.pro passer vi på, at det ikke flyder sammen. Det er det, der gør at vi arbejder effektfuldt i den tid, vi har til rådighed” fortæller Karl Andreassen.

Glade medarbejder forbedrer bundlinjen

Green Energy/MIPV.pro bygger på filosofien om, at glade og motiverede medarbejdere er effektive medarbejdere. Vi kender til vigtigheden af en sund Work-life-balance, hvor medarbejder får tid til at lade ordentligt op for at være produktive. En filosofi der understøttes af utallige studier, der viser en tydelig sammenhæng mellem glade medarbejdere og en god bundlinje.

”Det moderne samfund er et stresset samfund, hvor medarbejder arbejder røven ud af bukserne. Det samme gør vores medarbejdere hos Green Energy/MIPV.pro. Men mennesker har behov for tid til samvær uden tanke for optimering af dem selv og arbejdet. Og for at bevare meningen, glæden og fællesskabet i arbejdslivet kan vi med fordel indføre to fridage – for det vil give en højere kvalitet og større trivsel i arbejdet” afslutter Karl Andreassen – og håber samtidigt på, at flere virksomheder vil følge trop.

Categories

Green Energy Scandinavia A/S is a subsidiary of the Norwegian company Green Energy A/S. Our solar panel solutions are delivered to the entire transport industry, specializing in buses, trucks, vans, motor homes and ships of all sizes.

We are constantly developing new products and our unique software is, together with the CIGS solar cells-technology, the basis for the company's activities.

We are based in Denmark, but have built new branches in various places in Europe and the rest of the world.

Nadja Ahrenfeldt

Press contact Head Of Communications Kommunikation 93395160