Grundfos forenkler organisationen - styrker fokus på innovation, digitale kompetencer og de enkelte kunders unikke behov

Grundfos offentliggør i dag de næste skridt i en global transformation, der skal styrke virksomhedens position som et af verdens førende selskaber inden for pumpeløsninger og vandteknologi.

En forenklet struktur og betydelige investeringer i innovation og digitale kompetencer vil gøre det muligt for Grundfos at komme endnu tættere på sine kunder og levere mere attraktive løsninger.

Grundfos vil organisere sine salgs-, marketing-, teknologi- og produktionsfunktioner, så de servicerer fire forskellige kundegrupper: Commercial Building Services, Domestic Building Services, Industry og Water Utility.

I denne mere kundeorienterede struktur vil der i endnu højere grad være fokus på kundernes unikke behov i produktudvikling, salg, leverance og service.

Jens Moberg, Formand for Grundfos Holding-bestyrelsen:

”Vores succesfulde implementering af vores 2020 strategi og de stærke økonomiske resultater i de sidste seks år giver os platformen for implementering af vores ambitiøse 2025-strategi, herunder en ny og kundeorienteret struktur samt yderligere investeringer i innovation og digitale kompetence. Dermed står vi endnu stærkere, når vi kommer igennem den COVID-19-afledte økonomiske krise ”

Den forenklede struktur betyder afskedigelser af omkring 600 medarbejdere på globalt plan. Helt i tråd med sine værdier vil Grundfos behandle alle medarbejdere med respekt og støtte dem i deres videre færd.

Jens Moberg siger:

”Det er svært at se gode kollegaer forlade os. Jeg vil gerne takke alle for deres hårde og loyale arbejde. Vi vil i overensstemmelse med vores værdier sikre, at alle berørte medarbejdere støttes i denne proces.”

Yderligere oplysninger:

Peter Trillingsgaard, VP Communications, Public Affairs & Sustainability

M: 6042 9824

E: ptrillingsgaard@grundfos.com

Grundfos er en af verdens førende virksomheder inden for vand- og pumpeløsninger og har forpligtet sig til at skabe løsninger på verdens vand- og klimaudfordringer og forbedre menneskers livskvalitet. Læs mere om Grundfos’ vand- og klimaambitioner på We are pioneers.