Håndboldbølgen ruller igen

Verdensmesterskaberne i herrehåndbold er på nippet til at blive fløjtet i gang. Når spillerne kæmper om titlen på banen, sætter vi gang i bølgen for vand og klima på lægterne.

Over de kommende uger bliver VM i herrehåndbold afgjort på banerne i Danmark og Tyskland. Når nogle af spillets dygtigste udøvere kæmper om den prestigefyldte titel på banen, mens tusindvis af begejstrede tilskuere bakker dem op, sørger vi gennem vores sponsorat for at give opmærksomhed til FN’s Verdensmål 6 og 13, der handler om at sikre adgang til vand og sanitet til alle, samt om at bekæmpe klimaforandringerne.

En af de ting, vi sætter i gang, er en bølge, der skal give opmærksomhed til målene. I hallerne bliver de vakt til live, når mål nummer 6 og 13 bliver scoret, mens vi også opfordrer alle andre til at give kraft til bølgen og sætte deres egne skvulp i spil på de sociale medier under hashtagget #goal6and13.

- Mellem håndboldspillernes finurlige scoringer glæder vi os over vores mulighed for at give opmærksomhed til de vigtige Verdensmål. Håndboldtilhængerne er gode til at skabe en fest uden for banen og vi er sikre på, at deres entusiasme og indlevelse kan være med til at give ekstra kraft og opmærksomhed til målene, siger Frank B. Winther, Director i Grundfos Group Communication.

Vi giver også tilskuere, fans og alle andre mulighed for at vinde en signeret VM-håndbold eller for at slutte sig til kampen for rent vand og klima ved at donere til vores medarbejderprogram, Water2Life. Du kan læse mere om det her.

Yderligere information:
Frank B. Winther