Magisson uusin innovaatio palkittiin Chicagossa

Magisson uusi Visibility Bottle palkittiin maaliskuun 2. päivä Chicagossa The International Housewares Associationin myöntämällä Global Innovation Awards -palkinnolla. Chicagossa pääpalkintoa tavoittelivat Magisson rinnalla finalisteina muun muassa termospullojen uranuurtaja Thermos sekä Alessi. Yhteensä kilpailuun osallistui yli 600 tuotetta.

Magisson Visibility-pullon avulla otat turvallisuuden omiin käsiisi. Pullo on päällystetty uudenlaisella valoa heijastavalla pintamateriaalilla, jonka ansiosta näyt paremmin heikosti valaistussakin ympäristössä. Magisson heijastava termospullo on saanut inspiraationsa New Yorkin kaupungin Vision Zero -kampanjasta sekä perinteisestä jalankulkijaheijastimesta.

Visibility Bottle pitää perinteisen termospullon tavoin sen sisä- ja ulkokuoren välisen tyhjiön ansiosta juoman tarpeen mukaan kylmänä tai kuumana. Se on valmistettu kestävästä ja korkealaatuisesta ruostumattomasta teräksestä, josta ei liukene juomaan haitallisia yhdisteitä. Se on myös BPA-vapaa. Pullossa käytetty teräs on kaksiseinäinen ja siinä on laadukkaista termospulloista tuttu tiivis korkki.

”Olemme Magissolla enemmän kuin iloisia, että Visibility-pullon voittaman GIA-palkinnon avulla saamme näkyvyyttä näinkin arkisille, mutta tärkeille asioille. Haluamme kannustaa ihmisiä vähentämään luontoa kuormittavien kertakäyttömukien ja muovipullojen käyttöä sekä ennen kaikkea pysymään turvassa pimeälläkin. Me suomalaiset, jos jotkut tunnemme synkät ja kylmät työmatkat, jotka voi pelastaa vain lämmittävä juoma”, kommentoi voittoa Magisson toimitusjohtaja Juhani Sirén.

GIA-palkinto myönnetään vuosittain innovatiivisille ja kiinnostaville kodin tuotteille IHA:n toimesta International Home + Housewares -messujen yhteydessä. The International Housewares Association on voittoa tavoittelematon toimialajärjestö, joka on edistänyt kodintavaroiden myyntiä ja markkinointia jo vuodesta 1938.

Lisätietoja: anssi.hurme@magisso.com, puh. 050 4666238

• Lifestyle, Fashion, Leisure

MAGISSO is a fast-moving and forward-thinking design lab from Finland. Our mission is simple - we want to make life at home smarter, better and easier - to be a part of your journey for a better living. Magisso creates meaningful, function-driven design products that solve everyday problems at home. The company is one of the most awarded Nordic design companies with over 30 international design awards.

IHA is the 81-year-old voice of the housewares industry. The not-for-profit, full-service association sponsors the world's premier exposition of products for the home, the International Home + Housewares Show, and offers its 1,700 member companies a wide range of services, including industry and government advocacy, export assistance, State-of-the-Industry reports, point-of-sale and consumer panel data through Housewares MarketWatch.

Pete Maltamo

Press contact Marketing & Public Relations coordinator +358 504340542