“De hulp: Vanachter gesloten deuren ziet zij alles…” av Freida McFadden was het meest beluisterde boek op Nextory in 2023

Press release -

De luisterboeken- en ebooks app Nextory geeft nu een samenvatting van het boekenjaar 2023 weer met lijsten van populairste boeken, auteurs, genres en lezers; Nederlandse abonnees die het afgelopen jaar de meeste boeken hebben gelezen. Het boek De hulp: Vanachter gesloten deuren ziet zij alles... van Freida McFadden was het meest beluisterde boek voor volwassenen, terwijl Hé, wie zit er op de wc? van Harmen van Straaten het populairste boek onder kinderen was.

Freida McFadden's psychologische thriller De hulp: Vanachter gesloten deuren ziet zij alles... was het populairste boek op Nextory in 2023. Op de tweede en derde plaats stonden de boeken De geheimen van de kostschool en De zeven zussen van Lucinda Riley. Riley is de auteur met de meeste titels op de lijst. Naast deze toppositie waren Suzan van der Goes, Jennette McCurdy en Marian Mudder ook populaire auteurs in het afgelopen jaar.

De top stemmen
Charlotte Lap was de populairste lezer op Nextory in 2023. Ze heeft verschillende boeken gelezen, waaronder die van Anya Niewierra, Suzanne Vermeer en Heather Morris. Dafne Holtland, Hymke de Vries en Eva Damen zijn lezers die dit jaar ook bovenaan de lijst staan.

Populairste boeken 2023 (volwassenen)

1. De hulp: Vanachter gesloten deuren ziet zij alles... - Freida McFadden (VBK Lab)
2. De geheimen van de kostschool - Lucinda Riley (Xander Uitgevers B.V.)
3. De zeven zussen - Lucinda Riley (Xander Uitgevers B.V.)
4. 30 Minuten Slaap Meditatie: Ontspannen en betere slaap - Suzan van der Goes (Bookora)
5. Storm - Lucinda Riley (Xander Uitgevers B.V.)
6. I'm Glad My Mom Died - Jennette McCurdy (Simon & Schuster Audio)
7. Schaduw - Lucinda Riley (Xander Uitgevers B.V.)
8. Parel - Lucinda Riley (Xander Uitgevers B.V.)
9. Wat ik eerder had willen weten: Over angst, zelfliefde en acceptatie - Marian Mudder (Ambo | Anthos)
10. Strandfeest - Suzanne Vermeer (Bruna Uitgevers B.V., A.W.)

Populairste boeken 2023 (kinderen)

1. Hé, wie zit er op de wc? - Harmen van Straaten (Leopold)
2. De magische halsband - Rutger Vink & Thomas van Grinsven (Kosmos Uitgevers)
3. De Tijdmachine - Rutger Vink & Thomas van Grinsven (Kosmos Uitgevers)
4. De NEEhoorn - Marc-Uwe Kling (Volt)
5. De Zoete Zusjes lossen het op - Hanneke de Zoete (Kosmos Uitgevers)
6. Rik en Jesper maken er een zooitje van - Rik Kleeven & Jesper Weijs (Kosmos Uitgevers)
7. De Zoete Zusjes gaan op vakantie - Hanneke de Zoete (Kosmos Uitgevers)
8. De NEEhoorn en de Slangzaam - Marc-Uwe Kling (Volt)
9. De Zoete Zusjes helpen de natuur - Hanneke de Zoete (Kosmos Uitgevers)
10. De Gorgels - Jochem Myjer (Leopold)

Populairste lezers in 2023

8. Suspense
9. Waargebeurde verhalen
10. Slaap en ontspanning

Over de data: Dit nieuwsbericht is gebaseerd op unieke data van Nederlandse gebruikers van Nextory app in 2023.

Categories

Over Nextory: Nextory is een van Europa's grootste streamingdienst voor audioboeken en e-books. De app is in 2015 opgericht door de serie-ondernemers Shadi Bitar en Ninos Malki. Sindsdien heeft het bedrijf zich ontwikkeld tot een snelgroeiend platform dat onbeperkte toegang tot verhalen en kennis in verschillende digitale formaten mogelijk maakt. Samen met de abonnees deelt Nextory een grote passie voor allerlei soorten literatuur en streeft ernaar een onafhankelijke, toegankelijke plek te zijn waar iedereen gemakkelijk zijn volgende verhalen kan vinden. Dit gaat hand in hand met de visie om wereldwijd het lezen te vergroten om het leven van mensen te verrijken en daarmee bij te dragen aan meer welzijn, persoonlijke ontwikkeling en versterkte democratie. Tegenwoordig bevat de catalogus van Nextory meer dan 1.000.000 titels en is de app beschikbaar in tien markten in Europa, met het hoofdkantoor in Stockholm. Lees meer op www.nextory.com.

Press contact Press Office +46 722-53 70 41

Nextory is one of Europe's largest streaming services for audiobooks and e-books. The app was founded in 2015 by the serial entrepreneurs Shadi Bitar and Ninos Malki. Today, Nextory's catalog contains over 1 million titles and the app is available in ten markets around Europe, with headquarters in Stockholm. Read more at www.nextory.com.