Mulighet for mer romatikk på Valentindagen: La deg inspirere av 2000-tallets mest episke kjærlighetsbrev

Press release -

Kjærlighetens dag nærmer seg. Og vi kan alle trenge en ekstra dose romantikk i disse kalde tider for å lyse opp hverdagen i vintermørket. I forbindelse med Valentidagen, vil bokappen Nextory derfor slå et slag for sann romantikk og har valgt ut noen utdrag fra noen av de mest episke kjærlighetsbrevene i moderne litteratur.

En ny kartlegging fra Nextory viser at det er mer populært enn noensinne å lytte til romantiske og erotiske bøker. Lesingen og lyttingen på romantikk og erotikk har totalt sett økt med hele 26 prosent i appen i løpet av 2021 sammenlignet med året før. Noen av de mest populære bøkene i fjor var “Alt i et øyeblikk” av Erica James og “Det siste brevet fra deg” av Jojo Moyes.

– Kjærlighetsbrev er noe som ofte dukker opp i romantiske bøker. Nextory vil virkelig slå et slag for å ta til seg litt old school, hederlig romantikk i år. Dropp dyre gaver og middager. Sett deg heller ned med penn og papir, og få ned noen vakre ord til dine kjæreste. Nextory har plukket ut utdrag fra noen episke brev for å sette i gang fantasien, sier Carolina Laurén, PR-ansvarlig på Nextory.

2000-TALLETS MEST EPISKE KJÆRLIGHETSBREV

♥ Fra Will Traynor til Louisa Clark i Et helt halvt år av Jojo Moyes
Du har en plass i hjertet mitt, Clark. Den hadde du fra aller første stund, med de sprø antrekkene dine og de dårlige vitsene, og din totalt manglende evne til å skjule den minste ting du føler. Du forandret livet mitt mye mer enn disse pengene noen sinne vil kunne forandre ditt.

♥ Fra Lara Jean Song Covey til Josh Sanderson i To All the Boys I’ve Loved Before av Jenny Han
Josh Sanderson, I liked you first. By all rights, you were mine. And if it had been me, I'd have packed you in my suitcase and taken you with me, or, you know what, I would have stayed. I would have never left you. Not in a million years, not for anything. P.S. I still love you.

♥ Fra Gerry Kennedy til Holly Kennedy i PS: Jeg elsker deg! av Cecelia Ahern
Men jeg er bare et kapittel i livet ditt, det vil komme mange etter dette. Ikke glem våre minneverdige øyeblikk, men vær så snill, ikke vær redd for å skape nye. Takk for at du gjorde meg den æren å bli min kone. Jeg er evig takknemlig for alt du har vært for meg.

♥ Fra Hazel Grace Lancaster til Augustus Waters i The Fault In Our Stars av John Green
But, Gus, my love, I cannot tell you how thankful I am for our little infinity. I wouldn't trade it for the world. You gave me a forever within the numbered days, and I'm grateful.

♥ Fra Dexter Mayhewilta til Emma Morleylle i One Day av David Nicholls
Sorry if this has annoyed you. The main thing is that I think about you a lot, that’s all. Dex and Em, Em and Dex. Call me sentimental, but there’s no-one in the world that I’d like to see get dysentery more than you.

FAKTA OM EROTIKK & ROMANTIKK
● Januar og juli er de månedene flest leste og lyttet til erotikk og romantikk.
● Onsdager er den dagen i uken flest velger å lese erotiske og romantiske bøker.
● Flest leser erotiske og romantiske bøker ved midnatt.

Om kartleggingen:
Kartleggingen er basert på Nextorys egen statistikk blant den delen av brukerne som har lest og lyttet på bøker i kategoriene ‘Erotikk’ og ‘Romance’ i løpet av 2020 og 2021. Justeringer for økninger av brukere i tjenesten har blitt gjort for at tallene skal være sammenlignbare. Bøker under ‘Erotikk’ og ‘Romance’ er bare tilgjengelige i appens voksenprofil.

Categories

Nextory er en av Europas største strømmetjenester for lyd- og e-bøker. Appen ble grunnlagt i 2015 av serieentreprenørene Shadi Bitar og Ninos Malki. Siden da har selskapet utviklet seg til å bli en raskt voksende plattform som muliggjør ubegrenset spredning av historier og kunnskap i ulike digitale formater. Sammen med brukerne, deler Nextory en stor lidenskap for alle typer litteratur og jobber for å være en uavhengig og selvsagt plass der alle enkelt kan finne sin neste historie. Noe som går hånd i hånd med visjonen om å øke lesingen rundt om i verden for å berike menneskers liv og gjennom det, bidra til økt velvære, personlig utvikling og styrking av demokratiet. I dag inneholder Nextorys katalog over 900 000 titler totalt og appen finnes tilgjengelig på 10 markeder rundt om i Europa. Hovedkontoret ligger i Stockholm. Les mer på nextory.no

Press contact Press Office +46 722-53 70 41

Nextory is one of Europe's largest streaming services for audiobooks and e-books. The app was founded in 2015 by the serial entrepreneurs Shadi Bitar and Ninos Malki. Today, Nextory's catalog contains over 1 million titles and the app is available in ten markets around Europe, with headquarters in Stockholm. Read more at www.nextory.com.