Nextory feirer ett år i Norge: Sterk vekst baner vei for en suksesshistorie

Nextory feirer ett år i Norge: Sterk vekst baner vei for en suksesshistorie

I dag feirer boktjenesten Nextory ett år på det norske markedet. Selskapet har allerede siden lansering tilbudt det største utvalget av digitale bøker på norsk og kan vise til en sterk vekst siden starten. Antallet betalende brukere i Norge har økt med 29 prosent i løpet av årets første kvartal sammenlignet med forrige kvartal.

Nextory lanserte i Norge 3. mai 2021 og feirer nå ett år. Helt siden starten har boktjenesten tilbudt alle lesere og lyttere i Norge en bred katalog og har nå over 400 000 ulike titler på norsk, svensk og engelsk. I løpet av de første ukene i mai vokser katalogen med ytterligere flere hundre norske lyd- og e-bøker. 1. mai opphører fastprisperioden som gjør at titler fra 2021 kan tilgjengeliggjøres i strømming.

– Vi har hatt et veldig sterkt første år i Norge, og det innledende kvartalet 2022 viser at suksesshistorien fortsetter. Faktumet at vi dessuten gikk inn som den første uavhengige boktjenesten i Norge har forvandlet hele markedet. Med vår gigantiske katalog har vi i løpet av det siste året beriket nordmenns liv med fantastiske historier og det er noe vi kommer til å fortsette med i et høyt tempo, sier Magnus Nytell, Chief Content Officer i Nextory.

Personlig utvikling trender
Akkurat nå er det romaner, etterfulgt av personlig utvikling, sanne historier og barnebøker som er de mest populære genrene blant norske lesere og lyttere i Nextory-appen. Personlig utvikling er samtidig en av de genrene som har økt mest i popularitet i løpet av det siste året. Men til tross for den store interessen for blant annet psykologi, mental helse og velvære, er det - ikke overraskende - Jo Nesbø som er den desidert mest populære forfatteren hos Nextory.

Oppsummering av Nextorys første år i Norge:
- Nextorys betalende brukere i Norge har økt med 29 prosent i løpet av første kvartal av 2022 sammenlignet med forrige kvartal.
- Nextory er den første og eneste uavhengige boktjenesten i Norge og tilbyr det største utvalget av digitale bøker på norsk.
- Nextorys katalog inneholder over 400 000 lyd- og e-bøker fra flere tusen ulike forfattere og hundrevis av ulike forlag.
- Nextorys har en gigantisk katalog med bøker fra blant annet forlagene Cappelen Damm, Aschehoug, Gyldendal, Bonnier, Vigmostad & Bjørke, Harper Collins, Lind & Co, Det Norske Samlaget og Kagge Forlag.

For mer informasjon, vennligst kontakt:
Karolina Bjernefalk, pressekontakt
karolina.bjernefalk@nextory.com
+46 70-241 28 40

Categories

Nextory is one of Europe's largest streaming services for audiobooks and e-books. The app was founded in 2015 by the serial entrepreneurs Shadi Bitar and Ninos Malki. Since then, the company has developed into a fast-growing platform that enables unlimited distribution of stories and knowledge in various digital formats. Together with the subscribers, Nextory shares a great passion for literature of all kinds and strives to be an independent and natural place where everyone can easily find their next stories. This goes hand in hand with the vision to increase reading around the world to enrich people's lives and thereby contribute to increased well-being, personal development and strengthened democracy. Today, Nextory's catalog contains over 900,000 titles and the app is available in ten markets around Europe, with headquarters in Stockholm. Read more at www.nextory.com.

Press contact Press Office +46 722-53 70 41

Nextory is one of Europe's largest streaming services for audiobooks and e-books. The app was founded in 2015 by the serial entrepreneurs Shadi Bitar and Ninos Malki. Today, Nextory's catalog contains over 1 million titles and the app is available in ten markets around Europe, with headquarters in Stockholm. Read more at www.nextory.com.