AkzoNobel Nederland prolongeert Top Employer-certificering

Aandacht voor de betrokkenheid en het welzijn van medewerkers werpt z’n vruchten af: AkzoNobel is in vijf belangrijke markten, waaronder Nederland, opnieuw gecertificeerd als Top Employer. De VS, Brazilië, China en het Verenigd Koninkrijk zijn de andere landen die wederom deze erkenning krijgen.

De Top Employers certificering is het resultaat van een gedegen en onafhankelijke evaluatie van het human resources beleid op basis van hoogstaande, internationaal erkende normen. Ook tijdens het drie jaar durende transformatieproces bleef de gezondheid van de organisatie centraal staan. Het opnieuw verkrijgen van de Top Employer titel toont de sterke betrokkenheid van AkzoNobel bij het investeren in mensen.

"De aandacht voor het welzijn, de betrokkenheid en de ontwikkeling van onze medewerkers heeft er zeker toe bijgedragen dat we in 2020 succesvol alle ongekende en onverwachte problemen aankonden”, aldus Joëlle Boxus, AkzoNobels Chief Human Resources Officer. "Het is belangrijk dat onze medewerkers zich betrokken voelen, dat er naar hen wordt geluisterd en dat ze elke dag het beste van zichzelf kunnen laten zien in hun werk. Zo kunnen we samen groeien en onze vaardigheden verder ontwikkelen, zodat we klaar zijn voor de toekomst."

Er zijn in 2020 diverse programma’s ingezet om werknemers te ondersteunen, zoals het Mind Matters gezondheids- en welzijnsprogramma dat medewerkers helpt om te gaan met ‘het nieuwe normaal’ als gevolg van de COVID-19-pandemie. Er is ook aanzienlijke vooruitgang geboekt op het gebied van diversiteit en inclusiviteit door training, online bijeenkomsten en een toenemend aantal medewerkersnetwerken.

lona Knip, HR Directeur Benelux: “Ik ben er trots op dat we opnieuw gecertificeerd zijn. De beoordeling van het Top Employers Institute is gebaseerd op diepgaand onderzoek en vergelijking met andere bedrijven wereldwijd. Het certificaat laat zien dat we in Nederland op het gebied van human resources op topniveau presteren. Samen met onze goede arbeidsvoorwaarden een ijzersterke combinatie.”

De overtuiging dat medewerkers de belangrijkste troef zijn om een duurzame toekomst op te bouwen, staat centraal in de ‘People. Planet. Paint.’ duurzaamheidsstrategie van het bedrijf. De feedback van de Top Employer-certificering helpt AkzoNobel zijn positie als toonaangevende werkgever te blijven verbeteren.

Het Top Employers Institute beoordeelt bedrijven over de hele wereld op best practices op het gebied van human resources, zoals de mogelijkheden om te groeien en te ontwikkelen, de werkomgeving, bedrijfscultuur en beloning.

Wil je meer weten over werken bij AkzoNobel? Ga dan naar https://akzo.no/Careers

Onderwerpen

• Chemische industrie

• human resources