Het eerste verzwaringsdeken met dons

Het verzwaringsdeken waar zovelen om hebben gevraagd is er nu - gevuld met hoogwaardig eendendons voor een diepe slaap met vederlichte dromen. Het nieuwe dekbed heeft de perfecte balans tussen een omarmend gewicht en het heerlijke gevoel van een luchtig donzen dekbed.

CURA of Sweden lanceert nu de CURA® Pearl Down - een uniek verzwaringsdeken gevuld met eendendons van hoge kwaliteit. Het dekbed is gemaakt van natuurlijke materialen en biedt een combinatie van de klinisch bewezen effecten van verzwaarde druk en het behaaglijke gevoel van een koel en luchtig donzen dekbed. Het gewicht is afkomstig van natuurlijke glasparels van silica zand die gelijkmatig over de vierkanten van het dekbed zijn verdeeld, waardoor een continu gevoel van omhelzing ontstaat.

- Dit dekbed en de CURA® Pearl Double Down zijn ontwikkeld in antwoord op de vraag van onze klanten naar een donzig dekbed met gewicht. We hebben geluisterd, geëxperimenteerd en kwamen met twee luchtige opties. De truc was om hoogwaardig eendendons in grote compartimenten toe te voegen, gescheiden van de kleinere compartimenten waarin de gewichtgevende glasparels zijn geplaatst. Zo blijft het dons luchtig en de kralen gelijkmatig verdeeld," zegt Sanja Jovansdotter, Hoofd Assortiment bij CURA of Sweden.

CURA® Pearl Double Down heeft een grotere hoeveelheid dons dan de Pearl Down, waardoor het het donzigste en meest luxueuze verzwaringsdeken op de markt is. Beide dekbedden zijn van buitengewone kwaliteit, functie en comfort.

Wat is een verzwaringsdeken?

Een verzwaringsdeken of -dekbed is hetzelfde als een ‘normaal’ dekbed maar dan met extra gewicht. Dit extra gewicht wordt gecreërd door talloze ingenaaide glaspareltjes en geeft het lichaam een aangename druk waardoor de hersenen gelukshormonen zoals serotonine en oxytocine vrijgeven. Dit help het niveau van het stresshormoon cortisol te verminderen. Het omarmend effect van een verzwaringsdeken genereert verschillende positieve emoties die bijdragen tot meer ontspanning en een betere slaapkwaliteit voor de meeste mensen. Slapen onder een verzwaringsdeken verhoogt ook het slaaphormoon melatonine, dat je slaperig maakt. Op die manier biedt een verzwaringsdeken een verbeterde slaapervaring en daarmee een verhoogd gevoel van welzijn, in vergelijking met een gewoon dekbed.

Een breed assortiment

CURA's brede assortiment aan verzwaringsdekens (incl. verzwaringsdekbedden) maakt een verbeterde slaapbeleving voor alle gebruikers mogelijk. Een dekbed weegt tussen de 3 en 15 kg, en het juiste gewicht wordt gekozen op basis van de richtlijn dat het verzwaarde dekbed tussen de 10 en 15 procent van uw lichaamsgewicht moet wegen. Eigenschappen zoals de temperatuur, het materiaal en het ademend vermogen van de tijk worden gekozen op basis van uw slaapgewoonten. Wat uw voorkeur ook is, een CURA verzwaringsdeken of -dekbed is een wetenschappelijk bewezen en medisch gecertificeerde natuurlijke optie voor een betere slaapgezondheid en daarmee een verbeterde kwaliteit van leven.

• Levensstijl, mode, recreatie

• verzwaringsdekens