​Nieuwe managing director in Nederland en Belgie

Marcel van ‘t Ent is aangesteld als nieuwe Managing Director van de Nederlands/Belgische vestiging van FM Mattsson Mora Group, incl. de bekende merken Damixa, FM Mattsson en Mora Armatur.

Marcel van ‘t Ent is vandaag 1 mei gestart in zijn nieuwe functie als managing director van de FM Mattsson Mora Group in Nederland en Belgie. Hij is verantwoordelijk voor de drie sanitairmerken van de groep, Damixa, FM Mattsson en Mora Armatur. Marcel heeft ruime ervaring in de sanitairwereld en in de verkoop van consumentengoederen via retailers en groothandelaren.

FM Mattsson Mora Group heeft voorheen dit deel van haar activiteiten via partners en agenten ontplooid, maar zal dit vanaf nu vanuit één centrale organisatie voortzetten. Het bestaande, onlangs gerenoveerde kantoor is gelegen in Den Bosch in Nederland.

We zijn verheugd Marcel te kunnen verwelkomen om de Benelux activiteiten te leiden en uit te breiden. Marcel is een leidinggevende met een duidelijke focus op sales, produktontwikkeling, marketing en het ontwikkelen van een sterk team om resultaten te bereiken, aldus Fredrik Skarp, CEO van FM MAttsson Mora Group.

Hiervóór heeft Marcel de positie van Commercieel Manager bekleed bij Bruynzeel Home Products. Voorafgaand daaraan heeft hij senior-functies vervuld bij Riho Products en Berglen Group. Marcel was eerder in dienst bij Damixa in Nederland in de functie van International Sales Manager in de periode 1989-1999.

Ik kijk er naar uit om met mijn team in Nederland en Belgie, de mogelijkheden uit te bouwen die dit bedrijf in haar lange historie heeft verworven. Het bedrijf heeft een sterke marktpositie in Noord-Europa en heeft ook aanzienlijke potentie op de Benelux-markt. Mijn doel is om succesvolle partner-relaties met klanten en retailers aan te gaan en uit te bouwen, gebaseerd op de drie betrouwbare merken, aldus Marcel.

Onderwerpen

• Gebouw en vastgoed

• fmmattssonmoragroup
  • whendesignmakessense
  • moraarmatur
  • fmmattsson
  • mengkranen
  • damixa

De FM Mattsson Mora Group is de grootste en meest toonaangevende producent van mengkranen in Zweden en Denemarken. Al men dan 150 jaar produceert men hoogwaardige kwaliteitsproducten onder de merknamen Mora en FM Mattsson. In mei 2014 is kranenproducent Damixa uit het Deense Odense toegevoegd aan de groep. Damixa is opgericht in 1932 en staat sinds jaar en dag bekent om haar Deense design en hoogwaardige kwaliteit. Damixa is marktleider in Denemarken op het gebiedt van keuken- en badkamermengkranen. Met het hoofdkantoor gezeteld in de Zweedse plaats Mora en met Scandinavië als primaire markt realiseerde de groep bestaande uit ca. 600 medewerkers in 2014 een omzet van ruim 1 miljard SEK.