De winkels in Brunssum en Raalte zijn woensdag onder grote belangstelling geopend.

JYSK opent nog eens twee nieuwe winkels in Nederland

JYSK zet de uitbreiding in Nederland voort met de opening van twee nieuwe winkels. De Deense woonwinkelketen heeft woensdag 15 mei onder grote belangstelling de deuren geopend in Brunssum en Raalte. JYSK heeft nu 103 winkels in Nederland.

“Met de opening van onze nieuwe winkels in Brunssum en Raalte zetten we een belangrijke stap in onze groeistrategie. Onze ambitie is om in Nederland door te groeien naar minimaal 130 winkels, om zo nog dichter bij de klant te zijn. De grote drukte in beide winkels bewijst dat we op de goede weg zijn. De positieve reacties van klanten hebben onze verwachtingen overtroffen”, zegt Country Director Frank Christant van JYSK Nederland, België en Frankrijk.

1000 vierkante meter wooninspiratie

In zowel Brunssum als Raalte bevindt JYSK zich in een voormalige bouwmarkt, naast een winkel van Welkoop. Op deze voor JYSK bewezen succesvolle locatie is er genoeg ruimte om alle collecties te presenteren. Beide winkels bieden meer dan 1000 vierkante meter aan wooninspiratie.

De winkels in Brunssum en Raalte zijn voorzien van het nieuwste winkelconcept van JYSK, met onder meer een houtlook vloer en sfeervolle verlichting. Er zijn drie voorbeeldkamers ingericht volgens de laatste trends en collecties van JYSK. Ook is er een grote matrasstudio, waar klanten producten kunnen uitproberen en advies krijgen van professioneel opgeleide winkelmedewerkers.

JYSK viert de openingen met koffiekarren, koeken en muziek. Om exact 9.00 uur knipten Store Managers Kim Bussers (Brunssum) en Stephan Buikema (Raalte) met hun teams de lintjes door. Nog de hele week zijn er verschillende openingsacties, met kortingen die oplopen tot wel 70 procent.

Nieuwe winkel in Beneden-Leeuwen

Volgende maand opent JYSK nog een winkel, dan in Beneden-Leeuwen. Hier neemt de Deense retailer de plek in van BCC. Het wordt voor JYSK de eerste winkel in het Gelders Rivierengebied. De winkel gaat woensdag 19 juni open.

Daarnaast is JYSK bezig om alle bestaande winkels op te bouwen naar het nieuwste winkelconcept. 82 van de 103 winkels in Nederland zijn op dit moment voorzien van dit concept. Het doel is om alle winkels wereldwijd voor eind dit jaar te upgraden naar winkelconcept 3.0.

Onderwerpen

Over JYSK

JYSK is een internationale retailketen met Scandinavische roots die het stylen van elke ruimte, in elk huis en elke tuin, makkelijk maakt.

Met meer dan 3.400 winkels en webshops in 48 landen zijn de geweldige aanbiedingen en goede service van JYSK altijd dichtbij, op welke manier de klant ook wil winkelen. In Nederland telt JYSK 103 winkels verspreid door het hele land.

Oprichter Lars Larsen opende zijn eerste winkel in 1979 in Denemarken. Tegenwoordig heeft JYSK 31.000 medewerkers in dienst.

De jaaromzet in boekjaar 2022/23 bedroeg 5,2 miljard euro. JYSK is onderdeel van het familiebedrijf Lars Larsen Group.

Perscontacten

Nick Möller

Press contact Communications Manager The Netherlands & Belgium 06-10306004 JYSK.nl

Over JYSK