Recordresultaat voor JYSK Nederland in uitdagend jaar

Ondanks dat 2020 vooral een uitdagend jaar is voor Retail, hebben veel consumenten in Nederland ervoor gekozen om te winkelen bij de Scandinavische winkelketen JYSK om het dagelijkse leven thuis, zowel binnen als buiten, te verbeteren.

Aangezien veel thuis blijven belangrijk is om het aantal corona besmettingen onder controle te krijgen, zag JYSK logischerwijs een terugloop in winkelbezoek. Dit vormde zowel financieel als logistiek een uitdaging, omdat JYSK een grote toename van online bestellingen zag. Tijdens de zomer keerden klanten echter terug naar JYSK-winkels, omdat veel beperkingen in heel Europa werden versoepeld.

Dit resulteerde erin dat JYSK Nederland de beste resultaten ooit heeft behaald met een omzet van 161,5 miljoen euro. Dit is een toename van respectievelijk 29,1% vergeleken met vorig boekjaar.

“Het aantal klanten en de verkoop is boven alle verwachtingen dit jaar. Ons seamless winkelconcept, waarbij on-en offline winkelen goed op elkaar zijn afgestemd, en de competente en vriendelijke medewerkers zijn van grote waarde gebleken voor een gemakkelijke en veilige winkelervaring” aldus Frank Christant, Country Manager van JYSK in Nederland, België en Frankrijk.

Met name in de product categorieën in- en outdoor meubelen en decoratie zijn de verkopen gestegen het afgelopen jaar.

De positieve resultaten van JYSK in Nederland zijn onderdeel van een groter succes verhaal. JYSK heeft namelijk met haar bijna 3000 winkels in 51 landen een record resultaat geboekt met een totale omzet van 4,1 miljard euro en een EBIT resultaat van 489 miljoen euro.

De eerste JYSK winkels in Nederland zijn geopend in 2006. Momenteel is JYSK in Nederland actief met 103 winkels en 635 FTE.

Resultaten 2019/2020

• Omzet: 161,5 miljoen euro
  • Toename t.o.v. 2018/2019: 29,1%

Over JYSK Nederland

• JYSK opende haar eerste winkel in Nederland in 2006.
  • Tijdens het boekjaar 2019/2020, heeft JYSK 4 nieuwe winkels geopend in Nederland.
  • JYSK is in Nederland actief met 103 winkels en 635 FTE.

Onderwerpen

Over JYSK

JYSK is een internationale winkelketen met Scandinavische roots die alles voor de woning verkoopt. De eerste winkel ging in 1979 open in Denemarken en op dit moment heeft JYSK meer dan 2.900 winkels en 23.000 medewerkers in 51 landen. In Duitsland heten de winkels Dänisches Bettenlager en in de rest van de wereld JYSK. JYSK is eigendom van de familie achter de Lars Larsen Group, die een aantal bedrijven bezit met een totale jaaromzet van 4,7 miljard euro. De jaaromzet van JYSK bedraagt ongeveer 4,1 miljard euro.

Perscontacten

Nick Möller

Press contact Communications Manager The Netherlands & Belgium 06-10306004 JYSK.nl