Persbericht -

Camper-sharing platform PaulCamper bereikt 10,000 voertuigen en bijna 100 procent groei

PaulCamper, Europa's grootste en snelst groeiende platform voor individuele campers en caravans, heeft een nieuwe mijlpaal van 10.000 voertuigen bereikt en een succesvolle eerste helft van 2021 met bijna 100 procent groei geboekt.

Wat met Camperbus Paul in 2013 begon als een idee, heeft zich de afgelopen jaren ontwikkeld tot een succesvolle marktplaats en is inmiddels actief in Duitsland, Oostenrijk, Nederland en sinds mei 2021 ook in het Verenigd Koninkrijk. PaulCamper verbindt eigenaren van campers en kampeerauto's met mensen die geïnteresseerd zijn in het reizen met een camper. Huurders bevinden zich over de hele wereld en inmiddels zijn er al meer dan een miljoen overnachtingen via PaulCamper bemiddeld.

"De kampeertrend kan bijna niet meer als een trend worden omschreven. Ik zie eerder een algemene herbezinning als het gaat om het thema reizen. Steeds meer mensen willen regionaal en dicht bij de natuur reizen. Opties als PaulCamper houden daar rekening mee, en de gestaag toenemende vraag bevestigt dat ons concept werkt. Alleen al in de VS werd onlangs 370 miljoen euro geïnvesteerd in camping start-ups, en wij gaan ervan uit dat er in de komende maanden en jaren ook in Europa veel activiteit op deze markt zal zijn", aldus Dirk Fehse, oprichter en CEO van PaulCamper.

Eén marktplaats, meer dan 10.000 outlets

Het merendeel van de ruim 10.000 voertuigen die nu bij PaulCamper wordt aangeboden, is gevestigd in de thuismarkt Duitsland maar het aanbod neemt in alle markten voortdurend toe, met name in de Nederlandse markt.

Wat het aantal voertuigen betreft, zijn er in Berlijn het grootste aantal campers beschikbaar (503). In Hamburg zijn er 355 en in München 211. In Keulen telt PaulCamper 147 voertuigen die verhuurders kunnen verhuren aan kampeerliefhebbers. Ook in Saksen zijn er veel campers en caravans, met de meeste in Dresden (110) en Leipzig (103). In de hoofdstad van Noordrijn-Westfalen, Düsseldorf, staan momenteel 66 voertuigen te huur, op de voet gevolgd door Stuttgart met 56 en Hannover met 48.

Onderwerpen

• Toerisme

• outdoor activiteiten
  • vrijetijd
  • campersharing
  • start-up
  • camper
  • autos
  • tourisme

Over PaulCamper

PaulCamper is het snelst groeiende platform  voor camper- en caravan verhuur in Europa. Met een enorme passie voor kamperen en aandacht voor detail, richtte Managing Director Dirk Fehse in 2013 het bedrijf op. PaulCamper heeft al meer dan 10.000 voertuigen van individuele verhuurders aan boord en al meer dan een miljoen overnachtingen bemiddeld voor huurders van over de hele wereld. Zij hebben allemaal één ding gemeen: net als deze start-up houden ze van avontuur, vrijheid en de individualiteit die daarbij hoort. PaulCamper is actief in Nederland, Duitsland, Oostenrijk en Engeland.

Voor meer informatie over PaulCamper ga naar: www.paulcamper.nl

Perscontacten

Marthe Lem