Foto : Stine Kolstø

Stine Kolstø forsetter i fast stilling som regionleder for i Åkerblå AS region vest.

Fiskehelsebiolog Stine Kolstø er godt kjent i oppdrettsnæringen på vestlandet som fagleder i FoMAS. Hun har siden Åkerblås oppkjøp og opprettelsen av regioner fra årsskiftet fungert som regionleder for Region Vest. Det er nå avtalt at hun fortsetter fast i denne stillingen.

Stine Kolstø vil også fungere som daglig leder i FoMAS fram til at selskapet formelt fusjoneres inn i Åkerblå AS ved årsskiftet.

- Det er svært betryggende at vi nå er enige om at Stine nå tar oppgaven med å lede region vest på permanent basis, sier Jørund Larsen som er COO i Åkerblå. Hun er, med sin brede erfaring fra fiskehelsearbeid, spesielt viktig for at vi skal kunne ta vare på alle de gode kundene vi allerede har på fiskehelsefeltet i FoMAS.

Åkerblå Region Vest har kontorer i Bergen, Haugesund, Tysnes og Forsand. Ved siden av fiskehelse har regionen en økende kundeportefølje på miljøtjenester, vi har fått inn kolleger fra oseanografiavdelingen på kontoret i Bergen og håper snart også å kunne tilby kundene tekniske tjenester med fagressurser plassert i regionen.

- For meg betyr rollen som regionlederrollen i Åkerblå at jeg i kontakten med eksisterende og nye kunder har flere og et bredere spekter av dyktige kolleger å spille på, sier Stine Kolstø. Jeg gleder meg derfor til å være med å utvikle Åkerblå videre slik at vi kan tilby enda mer tverrfaglige tjenester til kundene i oppdrettsnæringen.

God fiskehelse, god fiskevelferd, godt miljø = nødvendige forutsetninger for en lønnsom og bærekraftig produksjon av oppdrettsfisk.