LUFTRENSEREN SOM EFFEKTIVT FJERNER KORONAVIRUS INNENDØRS*

LUFTRENSEREN SOM EFFEKTIVT FJERNER KORONAVIRUS INNENDØRS*

Etter flere år med korona-viruset, har vi samlet mer og mer kunnskap om viruset og vi vet nå at aerosoler spiller en viktig rolle i spredningen. God ventilasjon av et rom anbefales derfor. Men på steder der ventilasjonen er utilstrekkelig eller til og med umulig, kan en luftrenser bidra til å holde inneluften så ren som mulig. Leitz TruSens luftrensere eliminerer så mye som 99,99 % av koronaviruset i luften (HCoV-229e).*

Nå som det er kjent at korona også kan spres gjennom luften ved hjelp av aerosoler, har oppmerksomheten på luftkvaliteten innendørs økt. Spesielt nå som samfunnet åpner igjen, ønsker vi å forhindre en ny nedstengning. God ventilasjon spiller en viktig rolle for å hindre spredning av viruset, men bruk av en luftrenser kan være et effektivt tillegg for å forbedre luftkvaliteten. Dessuten er det ikke alltid mulig eller ønskelig i alle rom å åpne et vindu eller en dør.

Fordeler med en luftrenser

Selv om ventilasjon er viktig, er det lite attraktivt å åpne et vindu når det er veldig kaldt, mye støy eller det er mye luftforurensning utendørs. Med en luftrenser vil du ikke ha det problemet. Leitz TruSens er plug & play. Slå på og den starter umiddelbart å rense luften og og du ser effekten på luftkvaliteten på informasjonsdisplayet. I tillegg bidrar Leitz TruSens også til å redusere nivået av luftbårne bakterier, pollen og andre allergener som svever rundt i rommet. En stor fordel for personer med allergier eller luftveisproblemer, spesielt i pollensesongen. En luftrenser en mye mer vitenskapelig måte for nøyaktig å måle antall luftbytter i et rom per dag (ACH), enn å åpne et vindu.

Internasjonale sertifiseringer

Leitz TruSens gjør luftkvaliteten i et rom synlig via et hendig LED-display og sørger også for best mulig luftsirkulasjon takket være et fireveis filtersystem, inkludert et HEPA-filter og en UV-C-lampe. Den doble luftstrømmen som sender ut renset luft i hele rommet. Ved hjelp av den unike SensorPod som følger med Z-2000 og Z-3000, overvåkes luftkvaliteten ikke bare rundt luftrenseren, men i hele rommet. Intensiteten på luftrensingen justeres umiddelbart ved behov. Alle mikroskopiske forurensede partikler, inkludert støvmidd, virus, bakterier, sopp og pollen, fanges opp og filtreres, noe som gir bedre luftkvalitet. Leitz TruSens har allerede mottatt flere internasjonale sertifiseringer, inkludert den tyske ECARF og den franske AFPRAL, samt sertifisering fra det finske allergiforbundet og den belgiske regjeringen. I tillegg ble TruSens kåret til årets produkt i Frankrike og luftrenseren mottok tidligere den prestisjetunge Red Dot Award for sin brukervennlige design.

* Resultater fra uavhengig tredjepartstesting med aerosolisert luftbåren konsentrasjon av humant koronavirus 229E over en to-timers periode i et forseglet kammer. HCoV-229e er et veletablert surrogat for SARS-Cov-2. For mer informasjon gå til www.leitz.com/trusenstest

Leitz TruSens er tilgjengelig i tre modeller, avhengig av størrelsen på rommet. For eksempel er den kompakte TruSens Z-1000 spesialdesignet for små rom som et soverom eller hjemmekontor; denne modellen leveres derfor uten SensorPod. TruSens Z-2000 er beregnet for mellomstore rom opp til 35m2, mens TruSens Z-3000 anbefales for rom opptil 70m2. For større rom er det mulig å kombinere flere luftrensere.