Aider åpner nytt regionskontor: Satser stort på Innlandet

Aider fortsetter sin sterke regionssatsing, og klipper snorene for enda et selskap med lokal forankring. – Aider sin ambisjon er å være utfordreren i regnskapsbransjen, og nå skal vi gi lokalt næringsliv rundt Mjøsa tilgang på innovative tjenester og kvalitet på et helt nytt nivå, sier Morten Alver, kontorleder for Innlandet.

Alver har selv drevet et management consulting-byrå de siste årene. Det er dette selskapet som nå går inn i Aider og danner Innlandet-kontoret. På laget har han med seg blant annet makker Oddvar Nygaard Hansen og Jørgen Edvardsen fra Aider.

–Selv om jeg er statsautorisert revisor i bunn, er min spesialkompetanse å være «økonomisjefens hode». Det er tjenesten jeg selger. Jeg tror ikke det hadde passet inn i noe tradisjonelt regnskapsbyrå, men det passet godt inn i Aider sitt konsept, sier Alver.

Litt annerledes

For Innlandets nye kompetansehus innenfor regnskap og økonomi, skal være litt annerledes. At de første ansatte ikke er tradisjonelle regnskapsførere, tror Alver sender et tydelig signal.

– Vi har en filosofi om at regnskap er et serviceyrke. Selvfølgelig skal vi ha kontroll på fag og systemer, men der vi kanskje skiller oss mest fra andre, er i hvordan vi leverer tjenestene. I Aider har vi et ønske om å skape den gode Aider-opplevelsen med alle kundene våre. Det dreier seg om å genuint ville hjelpe og bry seg om folk. Både folk vi møter hos kundene våre, men også folk internt hos Aider slik at de utvikler seg og løpende og bygger ny kompetanse.

Alver trekker frem Aiders systemkompetanse som en stor styrke. En kompetanse han nå gleder seg til å trekke veksler på.

– Aider er kjent for å tiltrekke seg talentfulle tech-folk. Og nå kan vi tilby Innlandet et bredt kompetansespekter, inkludert systemutvikling og -implementering. I tillegg har vi et godt samarbeid med søsterselskapet Ascender for å kunne tilby spesialtilpasset rekruttering inn på våre kundeleveranser.

Skal redefinere bransjen

Kollega Jørgen Edvardsen, som selv bor på Hamar, gleder seg til å sparke i gang regionssatsingen. Han legger ikke skjul på at ambisjonene er store.

– Planen fremover er å etablere oss på Lillehammer, Hamar og Gjøvik, gjerne ved å slå oss sammen med de beste regnskapskontorene lokalt. Edvardsen tror at det er et sug i markedet etter et fremoverlent regnskapsmiljø, og gleder seg til å bygge det fremover.

• begeistring
  • effektivisering