Tet i feltet på Oslo Maraton

Et sterkt Tet-lag stiller på startstreken i Oslo Maraton 15. september. – Vi liker å holde oss både i form og i farta, sier seniorrådgiver Thor Christian Olsen.

Thor Christian er ansvarlig for Tet Trivsel, og jobber med å øke trivsel og motivasjon på tvers av avdelingene i regnskap- og rådgivingsbyrået.

– Mye handler om jobbhverdagen, men viktig er også sosiale opplegg utenfor kontoret. Det er viktig å gjøre ting sammen, og å komme i bedre form, sier han.

Ikke bare ildsjeler

Tet har en lang tradisjon med deltakelse i Oslo Maraton, og en kjerne av ildsjeler har løpt en rekke ganger. I år vil de motivere enda flere til å være med.

– I år gjør vi det enda større, og vi har en samling for alle medarbeidere fredagen før løpet. Her kan våre ansatte få sponset opphold og selve deltakelsen på maratonet, sier Thor Christian.

Egen Tet-trening

Han forteller at det generelt legges mye til rette for å holde seg i form i Tet.

– De fleste har kontorjobber og sitter mye stille. Derfor har vi faste treningsgrupper, og vi har fått utarbeidet et treningsopplegg alle ansatte kan følge. I tillegg har vi ukentlige løpe- eller gåturer for dem som vil det. Når det gjelder Oslo Maraton, gir det oss i tillegg en anledning til å samles rundt et større mål der fremme.

Kommer kundene til gode

Tet er et selskap i stor utvikling. Med mange nye oppdrag og en sterk vekst i antall medarbeidere, endres arbeidshverdagen. Da er det enda viktigere å gjøre ting sammen, mener Thor Christian.

– Det er ekstra hyggelig å gå på jobb når vi er en gjeng som kjenner hverandre godt. Derfor får alle avdelinger støtte til sosiale aktiviteter. Det kan være alt fra joggetur til bowling eller en fredagspils. Vi har økt satsingen vår på dette, og det gir god respons.

Seniorrådgiveren tror også en sammensveiset, sosial og aktiv gjeng vil komme kundene til gode.

– Vi er opptatt av å ha gode, kompetente medarbeidere som leverer. Vi er i forkant, og det skal vi hjelpe kundene våre med å være også. For oss handler alt om å komme seg et steg fremover. I tillegg setter kundene våre pris på at vi er så omgjengelige. Vi er like mye en diskusjonspartner som en leverandør, avslutter Thor Christian mens han gjør seg klar for å knyte på seg joggeskoene.

• begeistring
  • folkelig