Circle K åpnet åtte hurtigladeplasser på Ullevaal Stadion

Circle K inn i Aimo hub | Ullevaal Stadion

Torsdag 28 september åpnet Circle K Norge åtte nye hurtigladeplasser på Ullevaal Stadion i Oslo.

– Vi har sikret oss kremplassering i hovedstaden. Laderne står godt synlig foran nasjonalanlegget i fotball, og vil betjene både lokalområdet og gjennomfartstrafikk på Ring 3, forteller Joachim Hartmann, kategorileder for lading i Circle K Norge.

De åtte ladeplassene fordeler seg på fire ladestasjoner av typen HYC 300 kW, og er satt opp i samarbeid med Ullevaal Stadion og parkeringsselskapet Aimo Park. Laderne er strategisk lokalisert i svingen mot Sognsveien og Ring 3.

Circle K vil være der kundene er

Selv om de fleste Circle K-ladere står i tilknytning til selskapets stasjoner, forteller Joachim Hartmann i Circle K at det er naturlig å bygge ut ladenettverket der hvor kundene ferdes.

– Det er mye trafikk på Store Ringvei. I tillegg er det mange som besøker kjøpesenteret Ullevaal AMFI, Fotballarenaen, Thon-hotellet, spisestedene og kurs- og konferansesenteret. Da muligheten til å etablere oss her dukket opp, slo vi raskt til, sier han.

En ladedestinasjon i Oslo

– Det er en stor glede å ønske Circle K velkommen til Aimo hub, vår mobilitetssatsing på Ullevaal Stadion. Med Circle K på plass styrker vi posisjonen som hurtigladingsdestinasjon i Oslo. Med Tesla sine 28 ladere og nå Circle K sine 8, er den totale kapasiteten på Aimo hub | Ullevaal Stadion uten sidestykke, sier John Lien, administrerende direktør i Aimo Park Norway.

Han forteller at Aimo hub Ullevaal Stadion er også mer enn bare parkering og lading.

– Ingen parkerer bare for å parkere. Derfor satser vi på smarte og innovative mobilitetsløsninger og tilleggstjenester som inkluderer alt fra bilpleie, til bil- og sykkeldeling, pakkeboks og kort vei til kollektivtilbudet, sier Lien.

Aimo Park tar miljøansvar

Aimo Park er sertifisert Miljøfyrtårn, noe som innebærer at vi har dokumentert at vi jobber systematisk og målrettet med å redusere våre miljøpåvirkninger. Aimo Park ønsker å omfavne rollen som mobilitetsfasilitator ved hjelp av smarte, bærekraftige og menneskevennlige løsninger.

Etableringen av Aimo hub med samarbeid med både Tesla og Circle K om lading på Ullevaal er nok et skritt i riktig retning.

Parkering på Ullevaal Stadion

Aimo hub Ullevaal Stadion ligger rett ved Ring 3 i Oslo og har svært enkel tilgang fra begge retninger på Ring 3.

Ullevaal Stadion har kameraløsning som gjør parkering svært enkelt. Aimo Park Easy er en sømløs og kundevennlig parkeringsløsning uten bommer. Kamera registrer kjennemerke ved både inn og utkjøring.

I tillegg til butikker og servering finner du også Thon Hotel Ullevaal, kurs- og konferansesenteret Meet Ullevaal, fotballarenaen Ullevaal Stadion og en mengde kontorer.

Kontaktpersoner Circle K:

• Circle K Norge Transit Charging, kategorileder Joachim Hartmann, mobil 93 05 10 65
  • Circle K Norge, kommunikasjonssjef Knut Hilmar Hansen, mobil 91 73 80 53

John Lien

Pressekontakt Administrerende Direktør / Managing Director +47 928 22 079
Kjetil Bratseth

Pressekontakt Markedsdirektør / Marketing Director +47 930 54 303

Velkommen til Aimo Park Norway AS!

Aimo Park er et parkeringsselskap som leverer hele servicespekteret av parkeringstjenester. Vi drifter parkeringsanlegg, leveres tjenester av høy kvalitet og sikrer god lønnsomhet. Aimo Park tilbyr alt fra prosjektering til kommersiell drift med utleie av p-plasser og kontroll.

Aimo Park Norway AS
Ole Deviks vei 6C