Dag Tønder i Storebrand Eiendom og John Lien i Aimo Park.

Nyhet -

Storebrand Eiendom og Aimo Park inngår strategisk samarbeid om utvikling av mobilitetshus

Vårt hovedmål med denne avtalen er å øke leietakertilfredsheten knyttet til parkering og andre mobilitetstjenester. I tillegg har vi en felles ambisjon om å åpne våre p-hus og tilby gode parkerings- og mobilitetstjenester til våre omgivelser og nabolag. Dette som et viktig bidrag til en samfunnsnyttig utvikling av våre parkeringsanlegg, uttaler Dag Tønder, forvaltningsdirektør i Storebrand Eiendom.

Avtalen gir Aimo Park operatøransvaret for samtlige av Storebrand Eiendoms rundt 3 000 parkeringsplasser, herunder Aker Brygge P-hus. Etter avtalene med Avinor er dette sannsynligvis den største parkeringskontrakten som er tildelt i Norge, forteller administrerende direktør John Lien i Aimo Park.

I hovedsak har dagens parkeringsløsninger for leietakerne hos Storebrand vært forbeholdt de få, samtidig som at ledig kapasitet kunne vært bedre utnyttet. Vi ser et tydelig behov for å tilpasse våre parkeringstilbud til nye arbeidsvaner som for eksempel økt bruk av hjemmekontor. Vår felles ambisjon er å tilby parkering ved behov til alle. Det inkluderer å legge til rette for sikker og god sykkelparkering for både ansatte og besøkende, eller tilby bildeling og utleie av El-sykkel. Det skal være mulig å velge bort bilen. Samtidig ønsker vi at alle ansatte hos våre leietakere skal tilbys parkering til en fornuftig pris den dagen bilen er nødvendig. Dette er også aktuelt i høytider og ferier når kollektivtilbudet er begrenset, sier Dag Tønder.

Sentralt i samarbeidet er innovasjon og utvikling av mobilitetstjenester. Vi skal bidra til å forenkle hverdagen til våre leietakere, og opplever at Aimo Park har riktig kompetanse og erfaring for at vi sammen skal nå dette målet. Nå starter arbeidet med å utvikle og rulle ut de nye løsningene i porteføljen. Det første P-huset som Aimo Park overtar er Kvadraturen P-Hus på Grev Wedels plass 9 der bl.a. Innovasjon Norge nylig flyttet inn. Vi regner med å ha dette parkeringsanlegget i full drift fra utgangen av første kvartal sier John Lien.

Partene er begge opptatt av at vi sammen skal bidra til en samfunnsnyttig utvikling. Eksempelvis vet vi at leting etter parkeringsplasser belaster veinettet og at parkeringstilbudet i økende grad begrenses på gategrunn i Oslo sentrum. Samtidig står mange av våre p-hus tomme etter arbeidstid og frem til morgenen etter og i helger. Disse vil vi åpne for nabolagene og andre som har behov utenfor normal arbeidstid. Tilsvarende har vi mange ladebokser som kan støtte det økende behovet for lading av el-biler i Oslo sentrum. Alle signaler tyder på at dette er kjærkomment for flere i våre nabolag sier Dag Tønder

John Lien

Pressekontakt Administrerende Direktør / Managing Director +47 928 22 079
Kjetil Bratseth

Pressekontakt Markedsdirektør / Marketing Director +47 930 54 303

Velkommen til Aimo Park Norway AS!

Aimo Park er et parkeringsselskap som leverer hele servicespekteret av parkeringstjenester. Vi drifter parkeringsanlegg, leveres tjenester av høy kvalitet og sikrer god lønnsomhet. Aimo Park tilbyr alt fra prosjektering til kommersiell drift med utleie av p-plasser og kontroll.

Aimo Park Norway AS
Ole Deviks vei 6C