Gå videre til innhold
Jonas Wisting Lynnes (Project & Execution Manager), Elina Marie Vlachou-Pedersen (Customer Loyalty Manager) og Marius Gundelsby (Customer Operations Manager) hos Allente

Allente har bransjens beste kundeservice

Under «Kundeserviceprisen 2023» ble Allente utnevnt til vinner i kategorien «Underholdning» for andre året på rad, i hard konkurranse med blant andre Strim, Netflix og RiksTV. «Å få så bra tilbakemeldinger fra våre kunder, og dessuten for det andre året på rad, det er stort», sier Norgessjef Roger von Zernichow.

«Kundeserviceprisen» gjennomføres hvert år, og deltakende kundesentre deles inn i klasser etter bransjer. Vurderingen gjøres ved mystery callers til kundesenteret hvor kundebehandlerne blir vurdert på faktorer som vennlighet, løsningsevne, salg og generell kundebehandling. Bak kåringen står innsiktsbyrået SeeYou, som har kåret årets beste kundesentre siden 2007.

I år var TV-distributøren Allente nominert i kategorien «Underholdning» sammen med leverandører som RiksTV og Strim, i tillegg til internasjonale giganter som HBO Max og Netflix - noe som gjorde seieren ekstra gledelig.

«Å få så bra tilbakemeldinger fra våre kunder, og dessuten for det andre året på rad, det er stort. Med denne konkurransen er det også ekstra gledelig å stå som vinnere. Dette er selvsagt til stor motivasjon for oss for å fortsette å utvikle våre tjenester og kontaktpunkter med kundene», sier Norgessjef Roger von Zernichow.

Mer informasjon finnes på www.kundeserviceprisen.no

Allente er en nordisk TV-distributør som tilbyr TV-løsninger av høy kvalitet via både satellitt og bredbånd til over en million kunder i Norge, Sverige, Danmark og Finland. Selskapet ble grunnlagt i mai 2020 etter en sammenslåing av Canal Digital og Viasat Consumer. Allente har hovedkontor i Stockholm og Oslo, administrerende direktør er Jonas Gustafsson. Selskapet eies 50/50 av Telenor Group og Viaplay Group.

Pressekontakt Kommunikasjonsdirektør +46736992665

Allente er en nordisk underholdnings-distributør som tilbyr TV- og streamingløsninger av høy kvalitet via satellitt og bredbånd til en million kunder i Norge, Sverige, Danmark og Finland. Selskapet ble grunnlagt i mai 2020 etter en sammenslåing av Canal Digital og Viasat Consumer. Allente har hovedkontor i Stockholm og Oslo, administrerende direktør er Jonas Gustafsson. Selskapet eies 50/50 av Telenor Group og Viaplay Group.

Snarøyveien 30
1331 Fornebu