Foto: SkyShowtime

Allente skal tilby SkyShowtime

Med lanseringen av SkyShowtime i Norden utvider Allente sin underholdningspakke med enda en strømmegigant. Det populære innholdet til SkyShowtime passer perfekt inn i Allentes kundestrategi med å kombinere lineære kanaler med strømmetjenester, både på satellitt, fiber og OTT.

Allente er den ledende tilbyderen av satellitt-TV i Norden, med en raskt voksende kundebase på både fiber-TV og OTT. At man som kunde nettopp har muligheten til å samle både lineære kanaler og strømmetjenester i samme pakke, har vist seg å være svært populært blant Allentes over 1 million kunder:

«Vi ser at kundene våre verdsetter kombinasjonen av lineære kanaler og strømmetjenester, der de får muligheten til å både se direktesendte nyheter og sport lineært, i tillegg til å strømme deres favorittfilmer og -serier når de ønsker det. Denne trenden innen seeratferd har vært tydelig de siste årene», sier Mahmoud Mustapha, kommersiell direktør i Allente.

SkyShowtime erstatter Paramount+ i eksisterende tilbud, og vil være tilgjengelig som strømmetjeneste både via satellitt og for Allentes OTT-kunder. SkyShowtime vil være inkludert i Standard-pakken, i Large-pakken der dette er tilgjengelig, samt i Premium-pakken både for satellitt- og OTT-kunder. SkyShowtime en perfekt match for Allente, med sitt omfattende tilbud av kvalitetsserier som Yellowstone, Halo og Dexter i tillegg til en stor samling av filmklassikere og nye storfilmer.

«Vi er begeistret over å kunne lansere SkyShowtime i Norden, og vi ser frem til å tilby Allente-kundene det aller beste utvalget av globale serier og filmer samlet på ett sted», sier Henriette Skov, SkyShowtime Regional General Manager for Nord-Europa.

«SkyShowtime er kroneksemplet på at «innhold er kongen», med noen av de største filmsuksessene og de mest populære TV-seriene inkludert i tjenesten. Kundene våre vil få tilgang til et helt fantastisk film- og seriearkiv, som vi vet de kommer til å elske. I tillegg vil de også få enkel og direkte tilgang på alt som kommer fra SkyShowtime fremover. Min personlige anbefaling er The Lost City, selv om jeg må innrømme at Paw Patrol nok er det som strømmes hyppigst hjemme hos oss for tiden», sier Mahmoud Mustapha.

Allente er en nordisk TV-distributør som tilbyr TV-løsninger av høy kvalitet via både satellitt og bredbånd til over en million kunder i Norge, Sverige, Danmark og Finland. Selskapet ble grunnlagt i mai 2020 etter en sammenslåing av Canal Digital og Viasat Consumer. Allente har hovedkontor i Stockholm og Oslo, administrerende direktør er Jonas Gustafsson. Selskapet eies 50/50 av Telenor Group og Viaplay Group.

Pressekontakt Kommunikasjonsdirektør +46736992665

Allente er en nordisk underholdnings-distributør som tilbyr TV- og streamingløsninger av høy kvalitet via satellitt og bredbånd til en million kunder i Norge, Sverige, Danmark og Finland. Selskapet ble grunnlagt i mai 2020 etter en sammenslåing av Canal Digital og Viasat Consumer. Allente har hovedkontor i Stockholm og Oslo, administrerende direktør er Jonas Gustafsson. Selskapet eies 50/50 av Telenor Group og Viaplay Group.

Snarøyveien 30
1331 Fornebu