Allente velger dentsu som nordisk mediebyrå

Allente velger dentsu som nordisk mediebyrå

Den nordiske TV- og strømmeleverandøren Allente kunngjør i dag at de har valgt dentsu som sitt mediebyrå i norden. Oppdraget skal ledes av et kombinert nordisk team med representanter fra dentsu i Sverige og Norge. I Norge vil det være Carat som er ansvarlig for medieplanlegging og innkjøp. «Da vi møtte teamet, klikket det nesten umiddelbart. Alt vi hadde behov for var kjernevirksomhet for dem, sier Allentes nordiske markedsdirektør Caroline Størmer-Nilsen.

Da Allente startet en anskaffelsesprosess for et nytt nordisk mediebyrå i løpet av vinteren, var målet klart: «Vi ønsket et innsikts- og datadrevet byrå som tenker «digitalt først», og som har et helhetlig perspektiv på hele kundereisen. Vår merkevare er fortsatt relativt ny, og vi opererer i en konkurranseutsatt bransje. Her trengte vi noen som forsto og kunne svare på våre spesifikke behov – både i Sverige, Norge, Danmark og Finland, sier Caroline Størmer-Nilsen, nordisk markedsdirektør i Allente.

Hun fortsetter:

«Da vi møtte teamet, klikket det nesten umiddelbart. Alt vi hadde behov for var kjernevirksomhet for dem, noe de også kunne bevise med sterke kundecases».

Nå starter arbeidet med å bli kjent med teamene og oppdraget, noe dentsu også er veldig glad for:

«I Allente ser vi en drømmekunde, som hele tiden utfordrer seg selv, og streber etter en ultimat kundeopplevelse og å levere den beste underholdningen på den måten kundene ønsker. Med vår måte å identifisere utfordringer basert på innsikt i menneskelig motivasjon og oversette det til innovative, integrerte kommunikasjonsopplevelser, som går utover tradisjonelle medieeksponeringer, ser vi frem til å maksimere effekten av markedsføringstiltakene sammen med Allente og å utvide virksomheten deres i Norden ", sier Stian Jansen, byråsjef i dentsu Norge.

Oppdraget skal ledes av et kombinert nordisk team med representanter fra dentsu i Sverige og Norge. I Norge er det Carat som vil være er ansvarlig for medieplanlegging og innkjøp.

Med samarbeidet med dentsu avslutter Allente et langvarig samarbeid med mediebyrået Publicis.

«Publicis har gjort en fantastisk jobb under oppstarten av Allente. Når det nå er på tide for oss å ta neste steg med både et nytt kreativt byrå i Kurppa Hosk (tidligere BLCK) og et nytt mediebyrå i dentsu, vil vi kunne bygge videre på alt det gode arbeidet som er gjort så langt», avslutter Caroline Størmer-Nilsen.

Allente, team:

• Caroline Størmer-Nilsen, markedsdirektør Nordics

• Tone Ulvestad Hordnes, Head of Marketing Execution Nordics

• Sofie Olsson, leder for Performance Marketing Nordics

• José Hestner, Performance Marketing Manager Sverige

• Maria With Olsen, Performance Marketing Manager Danmark

• Emma Jakobsson, markedssjef B2B og markedssjef SE/FI

• Andreas Hautau, markedssjef NO/DK

dentsu, team:

• Andreas Monberg, Client Partner Nordics

• Victoria Englund, Performance Lead Nordics

• Ida Hilford Brander, Media Lead Nordics og Sverige

• Eivind Dyken, Strategi Lead Nordics

• Nina Grannes, Insights & Research Lead Nordics

• Ann-Kristin Stene, Client & Media Lead Norge

• Sonia Scheel, Client & Media Lead Danmark

Allente er en nordisk underholdnings-distributør som tilbyr TV- og streamingløsninger av høy kvalitet via satellitt og bredbånd til en million kunder i Norge, Sverige, Danmark og Finland. Selskapet ble grunnlagt i mai 2020 etter en sammenslåing av Canal Digital og Viasat Consumer. Allente har hovedkontor i Stockholm og Oslo, administrerende direktør er Jonas Gustafsson. Selskapet eies 50/50 av Telenor Group og Viaplay Group.

Pressekontakt Kommunikasjonsdirektør +46736992665

Snarøyveien 30