Europakvalik, BodøGlimt. Foto: VG+ Sport

Nå blir VG+ Sport tilgjengelig for puber og restauranter med Allente

VGTV og tv-distributøren Allente har inngått et eksklusivt samarbeid om offentlig vising av sportssendinger fra VG+. Samarbeidet innebærer at vising av VG+ sine sportsrettigheter på norske puber og restauranter lisensierer via Allente.

VG+ Sport tilbyr i dag en rekke attraktive sportsbegivenheter, blant annet kan kunde i sommer følge Molde, Bodø/Glimt, Viking og LSK i Europakvalik, og Casper Ruud i Swedish Open og Generali Open. Med rettigheter som NBA, internasjonal toppboksning, klubbkanalene til Arsenal og Liverpool og treningskamper fra Premier League, blir VG+ Sport et spennende tillegg til dagens sportstilbud for offentlig vising.

”Allente har betydelig erfaring med offentlig visning av sportssendinger i hele Norden, og det gleder oss stort at vi nå også kan tilby det spennende sportstilbudet fra VG+ Sport til alle norske utesteder", sier Martin Askautrud, salgssjef for B2B i Allente.

”VG+ Sport har tatt store steg de siste årene. Med Erling Braut Haalands første kamper i Manchester City, de norske klubblagenes jakt på europacupspill, oppkjøringskampene til storlag som Liverpool, Arsenal og Inter og ikke minst en brennhet Casper Ruud som tittelforsvarer i Båstad og Kitzbühl, går vi inn i sommeren med et tilbud få kan matche. Vi er strålende fornøyde med at vi gjennom denne avtalen med Allente vil nå enda bredere ut”, sier rettighetssjef i VG, Aslân Farshchian.

Utestedene som ønsker å glede gjestene med VG+ Sport sine sendinger kan allerede nå kontakte Allente for å inngå avtale om lisens for hele VG+ sitt tilbud.

Mer informasjon om offentlig visning lisensiert av Allente finnes her.

Allente er en nordisk TV-distributør som tilbyr TV-løsninger av høy kvalitet via både satellitt og bredbånd til over en million kunder i Norge, Sverige, Danmark og Finland. Selskapet ble grunnlagt i mai 2020 etter en sammenslåing av Canal Digital og Viasat Consumer. Allente har hovedkontor i Stockholm og Oslo, administrerende direktør er Jonas Gustafsson. Selskapet eies 50/50 av Telenor Group og Viaplay Group.

Pressekontakt Kommunikasjonsdirektør +46736992665

Allente er en nordisk underholdnings-distributør som tilbyr TV- og streamingløsninger av høy kvalitet via satellitt og bredbånd til en million kunder i Norge, Sverige, Danmark og Finland. Selskapet ble grunnlagt i mai 2020 etter en sammenslåing av Canal Digital og Viasat Consumer. Allente har hovedkontor i Stockholm og Oslo, administrerende direktør er Jonas Gustafsson. Selskapet eies 50/50 av Telenor Group og Viaplay Group.

Snarøyveien 30
1331 Fornebu