Amadeus og Adobe gir flyselskapene mulighet til å levere eksepsjonelle digitale opplevelser

Adobe Experience Manager integreres med Amadeus Digital Experience Suite slik at flyselskapene kan enkelt levere nyskapende, avanserte og relevante digitale opplevelser.

Når flypassasjerene nå så smått har begynt å booke fly igjen, har ikke flyselskapene råd til å gå glipp av en eneste mulighet til å vinne tilbake inntektene sine. Derfor er det viktigere enn noen gang for dem å differensiere, optimere og øke sin digitale tilstedeværelse for å på en enkel måte kunne tilby de reisende et relevant tilbud. Evnen til å raskt endre på salgsstrategier og å skape dynamiske kampanjer kommer til å være avgjørende for flyselskapene for å tilpasse seg den endrede etterspørselen fra markedet. Derfor integrerer Amadeus nå Adobe Experience Manager – det ledende systemet for digital innholdshåndtering – med Amadeus Experience Suite (DES).

Paul Robson, Adm. Dir for International på Adobe sier: ”Samarbeid er nå viktigere enn noen gang for å sikre kreativitet og å drive den digitale transformasjonen fremover på tvers av alle bransjer. Vi har derfor utvidet vårt samarbeide med Amadeus og deres plattformer for å levere den beste digitale opplevelsen til alle reisende, og å hjelpe flyselskapene til å raskere komme tilbake".

Partnerskapet gjør det mulig for flyselskapenes analytikere og markedsførere å raskt gjøre oppdateringer på sin hjemmeside i løpet av noen minutter, uten å måtte ta hjelp av teknisk support. Med Adobes innholdshåndteringssystem integrert med Amadeus DES blir det vesentlig enklere å skape, redigere og publisere et bredt digitalt innhold, og det gir større mulighet for skreddersøm. Dette gir flyselskapene en større autonomi til å tilpasse seg markedets behov.

John Lonergan, Vice President - Airline Digital & Data på Amadeus kommenterer: "Amadeus’ åpne arkitektur er utformet for å hjelpe flyselskapene med å samarbeide med de beste teknologileverandørene i bransjen, slik at de kan hele tiden fornye seg i tråd med markedet. Uansett flyselskapets størrelse eller digital modenhet vil dette nå bli realitet når Amadeus og Adobe gjør det mulig for flyselskapene å tilpasse sin digitale kundeopplevelse med minimal anstrengelse. Vi er stolte av å styrke vårt partnerskap med en så anerkjent leder på det digitale feltet".

Amadeus' løsninger hjelper reisende med å finne og planlegge sine reiser gjennom et økosystem av reisebyråer, søkemotorer, charterreisebyråer, flyselskaper, flyplasser, hoteller, leiebiler og tog.

Vi har utviklet vår teknologi sammen med partnere i reiselivsbransjen gjennom mer enn 30 år. Ved å kombinere omfattende innsikt om hvordan folk reiser med evnen til å utvikle og levere de mest komplekse, pålitelige og virksomhetskritiske systemene for kundene er vi med på å koble sammen 1,6 milliarder personer i året med reiseleverandører i mer enn 190 land.

Vi er et selskap med globalt perspektiv og lokal tilstedeværelse på de markedene der kundene trenger oss.

Vi er her for å skape fremtidens reiser, og vi arbeider hele tiden for å utvikle bedre teknologi som skaper bedre reiseopplevelser.

Amadeus er et IBEX 35-selskap notert på den spanske børsen under AMS.MC.

For mer informasjon om Amadeus, gå til www.amadeus.com