Amadeus Video Solutions – den første interaktive nettvideoløsning for reisebransjen

Visste du at to av tre reisende ser på videoer når de planlegger en reise, og at de i gjennomsnitt besøker mer enn 38 nettsider før de bestiller? Denne statistikken inspirerte Amadeus til å skape Amadeus Video Solutions, som gjør det mulig for reisende å både få reiseinspirasjon gjennom videoer og kunne bestille reiser på ett og samme sted.

Gjennom Amadeus Video Solutions kan bedrifter legge inn klikkbar informasjon med bookingdetaljer i sanntid om for eksempel severdigheter, hoteller, restauranter og andre interessante ting på en destinasjon i deres videoer. De reisende kan så klikke på videoen som de spiller av for å se denne detaljerte informasjonen om det de er interessert i, inkludert hvordan de kommer seg til reisemålet. De trenger ikke engang å gå et annet sted når de er klar til å bestille – de kan søke direkte fra linkene.

Lindner Hotels & Resorts benytter seg allerede av Amadeus Video Solutions på ThatBackpacker.com og TravelDudes.com:

- Vi ville ikke bare nå et bredt publikum, men også nå riktig publikum på riktig tidspunkt og gi dem mulighet til å bestille sin reise der og da, uten å måtte søke på mange ulike nettsider. Amadeus Video Solutions hjelper oss å oppnå våre mål for kundeengasjement gjennom autentisk og engasjerende innhold, sier Oliver Stotz, Corporate Director Marketing & Distribusjon hos Lindner Hotels & Resorts.

Amadeus samarbeider med influencere som f.eks. reisebloggere for å skape unikt videoinnhold til Amadeus Video Solutions. Ved hjelp av innflytelsesrike personer i bransjen med mange følgere kan reiseselskaper skape kampanjer som når riktig publikum på riktig tidspunkt, og dessuten måle effekten av markedsføringsinnsatsen.

- Å forbedre kundereisen og gjøre livet enklere for reisende er et viktig fokusområde for oss. Hittil har det funnes mange interaktive mediaspillere, men ingen spesielt utformet for hoteller, restauranter og andre aktører i reisebransjen. Amadeus Video Solutions er et direkte svar på dette problemet, siden vi arbeider både for den reisende og bransjen som helhet, sier Steve Kopp, leder for Horizon 3 hos Amadeus.

Les mer om Amadeus Video Solutions her.

Amadeus er en teknikkinnovatør med løsninger og tjenester som knytter sammen hele reisebransjens økosystem – leverandører, reiseselgere og reisende – gjennom reisens alle steg.

Vi har mer enn 15 000 ansatte, over 70 lokale kommersielle organisasjoner, og har virksomhet i mer enn 190 land.

Vårt hovedkontor ligger i Madrid, vi har vårt forsknings- og utviklingssenter i Nice, og all operativ virksomhet håndteres fra et datasenter i Tyskland.