American Express Global Business Travel knytter seg til Amadeus NDC-X program

American Express Global Business Travel knytter seg til Amadeus NDC-X program

Tidligere i år startet Amadeus sitt NDC-X Program, som har som formål å industrialisere NDC (New Distribution Capability). Nå melder Amadeus at American Express Global Business Travel (GBT) knytter seg til programmet for å prøve ut Amadeus’ nye NDC-baserte løsning.

Mer spesifikt kommer American Express til å teste ut den nye NDC-prosessen «Shop-Order-Pay». Dette hjelper American Express GBT med å forberede seg før implementeringen av den industrialiserte versjonen av NDC-løsningen.

- Ved å jobbe sammen med Amadeus har vi allerede fått tilgang til et bredt spekter av reiseinnhold, sier Michael Qualantone, Executive Vice President of Global Supplier Relations hos American Express Global Business Travel. Med NDC kommer vi nå til å kunne tilby enda mer til kundene våre. Dette innholdet blir tilgjengelig i alle salgskanaler, uansett om det handler om digitale selvbookingsløsninger eller verktøy for byråer.

Amadeus NDC-X-program knytter sammen alle NDC-initiativene innenfor organisasjonen, både som IT-leverandør og aggregator, og Amadeus jobber sammen med flere flyselskaper og reisebyråer for å drive implementeringen av NDC i bransjen videre.

Amadeus er en teknikkinnovatør med løsninger og tjenester som knytter sammen hele reisebransjens økosystem – leverandører, reiseselgere og reisende – gjennom reisens alle steg.

Vi har mer enn 15 000 ansatte, over 70 lokale kommersielle organisasjoner, og har virksomhet i mer enn 190 land.

Vårt hovedkontor ligger i Madrid, vi har vårt forsknings- og utviklingssenter i Nice, og all operativ virksomhet håndteres fra et datasenter i Tyskland.