Ingrid Bjørnov fikk Sandbeckprisen i 2021 - hvem bør få den i 2022? Her fra Sandbeckdagene på Rena i september. (Foto: Erik Larsen/Anno)

Hvem bør få Vidar Sandbecks kulturpris for 2022?

Sandbeckstiftelsen og Anno - Musene i Hedmark ønsker innspill på hvem som bør motta Vidar Sandbecks kulturpris Regnbågåbrua for 2022?

I september i år mottok Ingrid Bjørnov prisen for 2021. Mottakelsen fikk stor oppmerksomhet.

Vidar Sandbecks kulturpris kan gis til en forfatter, visedikter, visesanger eller tekstforfatter som fortrinnsvis bruker norske tekster. Prisen kan også tildeles en utøvende fiolinist eller en fremragende gitarist, og også til utøvere av klassisk musikk og komponister i alle sjangere, samt kunstarter som ligger tett på multikunstneren Sandbecks virke.

Frist for å komme med innspill er 10. januar 2022. Innspill kan sendes på e-post til solvi.westvang.skirbekk@annomuseum.noeller legges inn som kommentar på https://www.facebook.com/vidarsandbeck. Styret i Sandbeckstiftelsen er jury. Beslutningen om neste års mottaker er forventet tatt innen påske. Utdelingen av kulturprisen 2022 skjer under Sandbeckdagene i uke 37.

TIDLIGERE PRISMOTTAKERE:

Prismottakere fra 2008 til i år er: Ingrid Bjørnov, Guren Hagen, Ragnar Nysæther, Levi Henriksen, Øystein Sunde, Kari Bremnes, Eldar Vågåan, Joakim Røbergshagen, Erik Lukashaugen, Tom Steinar Lund, Frida Ånnevik, Ove Røsbak, Lasse Johansen og Martha Lousie.

Kontaktpersoner for pressen:

Sandbeckansvarlig: Erik Larsen: e-post: johne-la@online.no og tlf. 995 39 111

Styreleder i Sandbeckstiftelsen, Synnøve Sakura Heggem: e-post: synnoveteolog@hotmail.com og tlf. 452 04 373