Jarl Holstad (57) er tilsatt som ny daglig leder ved Anno Klevfos. (Foto: Museum Nord)

Jarl (57) er ny daglig leder på Anno Klevfos

Jarl Holstad (57) er tilsatt som ny daglig leder ved Anno Klevfos industrimuseum, herunder Munchsenteret i Løten.

Holstad utdannet ved Høgskolen i Volda i 1986-91 i planlegging og administrasjon, media, journalistikk og film. Han hatt ansvar for konseptutvikling og prosjektledelse ved en rekke museer, i første rekke Lofotr vikingmuseum, Hamsunsenteret, Prøysenhuset, Narvik krigsmuseum, SKREI temapark, Hurtigrutemuseet og Avaldsnes Historiesenter. Holstad er i dag Fagleder for formidling/ Utstillingsprodusent i Museum Nord.

- Vi tror at Jarl Holstad er rett person til å lede Anno Klevfos, såvel det levende kulturminnet industrimuseet, som Edvard Munch-satsingen som bare øker i omfang. Han har en rekke spennende prosjekter bak seg, og er godt kjent med både vern, utvikling og formidling. Vi ønsker Jarl hjertelig velkommen til Anno og er sikre på at han vil tilføre hele organisasjonen vår verdifull kompetanse, sier avdelingsdirektør i Anno, Stig Hoseth.

Anno består av små og store museer i hele Hedmark – fra lokale bygdetun til museer med nasjonal og internasjonal betydning. Hos oss handler det om opplevelser som gjør noe med deg, og våre 23 besøkssteder formidler et bredt spekter av kultur- og naturhistorie.

Stig Hoseth

Avdelingsdirektør Anno Norsk skogmusuem NOrsk skogmuseum, Klevfos industimuseum, Sørlistøa fløtermuseum