Bent Høie åpner nettapotek

Bent Høie åpnet nettapotek

Helse- og omsorgsminister Bent Høie åpnet offisielt nettapotek i Norge på hovedkontoret til Apotek 1 i Lørenskog. Endelig kan man kjøpe reseptpliktige medisiner på nett i Norge!

Nettapotek er nå tilgjengelig for alle innbyggere i Norge, og for å markere dette kom helse- og omsorgsminister Bent Høie på besøk til Apotek 1. Han gratulerte innledningsvis apotekbransjen med dagen, og takket Direktoratet for e-helse og alle aktører som har vært med på å få denne tjenesten på plass.

– Å kunne hente resepter på nett er noe regjeringen har jobbet lenge med, og er viktig i vårt arbeid for å bygge helsetjenester for befolkningen.

Stor forenkling for mange

Helse- og omsorgsministeren fortalte så hva han mener nettapotek vil bety for innbyggerne i Norge.

– Nettapotek vil forenkle hverdagen for mange. Man bestiller medisinen sin på nett, og så kan man velge om man vil få medisinene sendt hjem eller hente på posten. Tjenesten når helt hjem til pasienten, og er spesielt nyttig for de som har vansker for å gå eller bor langt unna et apotek.

Høie avsluttet med å fortelle om helsenorge.no, som er den offentlige helseportalen for innbyggere i Norge, og oppfordret alle til å bruke denne siden. Her får man fullstendig informasjon om reseptene sine, og er lett tilgjengelig både på mobil og pc.

Kategorier

Apotek 1 er landets største og ledende apotekkjede, og har i dag 337 apotek spredt over hele landet. Kjernen for vår virksomhet er kompetanse og kvalitet. Vår ambisjon er å leve opp til vårt slagord ”Vår kunnskap- din trygghet”, i alle våre kundemøter. Apotek 1 sine kunnskapsrike medarbeidere skal gjennom sin rådgivning og oppfølging skape bedre helse og økt velvære for våre kunder.

Våre verdier er at vi skal være pålitelige og engasjerte medarbeidere, som viser respekt og diskresjon i vårt arbeid. Vi i Apotek 1 ønsker å være en viktig faktor i helsetjenesten. Hos oss skal kundene få inspirasjon og bli motivert til å ta vare på egen helse. Vi skal være blide, imøtekommende og gi god service.

Eirik Berteig Rustan

Fagredaktør apotek1.no 99341302

Vår kunnskap - din trygghet

Apotek 1 er landets største apotekkjede. Vi har i dag over 460 apotek spredt over hele landet og er også Norges største nettapotek.

Apotek 1
Skårersletta 55