Edle dråper med et løfte om tysk kvalitet!

Malteserkreuz Aquavit – Tysklands favoritt

Malteser ble til i Berlin i 1924, i kjølevannet av 1.verdenskrig. Berlin hadde omsider lagt krigen -og etterkrigstiden bak seg, og befolkningen ønsket velkommen alt hva omhandlet glede og fornøyelse. Men, grunnet skyhøye tollmurer var det det umulige å eksportere brennevin til Tyskland. Til tross for at Tyskland var et usikkert marked preget av inflasjon og arbeidsledighet tok Det Danske Spiritus Kompagni sats og bygget en helt ny fabrikk i Tyskland, som skulle produsere Malteser Akvavit til det tyske markedet. Malteserkreuz Aquavit erobret Berlin, og ble selve livsnerve i byens fornyet vitalitet.

Malteser ble til ved å tøye regler, og et ønske om å bevege seg bort fra samfunnsetablerte normer, preger fortsatt merket den dag i dag. Malteser anerkjenner at et lands kultur ikke er noe annet enn summen av ulike subkulturer, som sammen former et større bilde. Malteser hyller de ulikhetene og særegenhetene som danner grunnlaget for alt det man kaller mainstream, og kan på den måten være et merke for massene uten å miste seg selv.

Nyhet - Malteser Kräuterlikör

Malteserkreuz Aquavit er kun forbeholdt det tyske markedet, og når Arcus nå lansere nyheten Malteser Kräuterlikör i Tyskland, har de også valgt å lansere denne i Norge. Arcus har valgt å lansere nyheten på det norske markedet, da denne smaksprofilen er nokså populær blant norske forbrukere. Denne vil stå i hyllen blant andre favoritter som Jägermeister og Valhalla.

Malteser Kräuterlikör har med seg et løfte om tysk kvalitet, og over 20 ulike urter og krydder er med på å danne denne unike smaken. Den passer utmerket å drikke alene, men konsumeres også gjerne «The Viking style», som tyskerne kaller det, nemlig med en iskald øl ved siden av.

Fra 6. juli er Malteser Kräuterlikör å finne i hyllene på Vinmonopolet.