Et bilde sier mer enn 1000 ord, en film enda mer!

Et bilde sier mer enn 1000 ord, en film enda mer!

Å vise et produkt ved hjelp av film er effektivt og gjør informasjonen lett tilgjengelig for betrakteren. Å kombinere historiefortelling, tekst og grafikk i bevegelig format gjør det mye enklere å formidle den rette følelsen for produktet. Å filme med ganske enkle virkemidler er også en trend som fortsetter og vokser blant mange forskjellige typer selskaper, både i B2C og B2B.

”Vi vil investere mye tid og ressurser på film og mobile medier i 2020 og fremover. Dette har stått på vår ønskeliste en stund, men delvis har vi ikke hatt tid og har heller ikke hittil funnet et virkelig godt verktøy. Et av kravene vi har hatt er å finne et verktøy der vi kan gjøre hele produksjonen på en profesjonell, rask og enkel måte, og nå har vi funnet et produksjonsverktøy (Storykit) som oppfyller våre ønsker ”, sier Madeleine Olsen, Marked Kommunikasjonssjef i Arom-dekor Kemi.

Intern produksjon fra start til slutt
Vi gjør alt selv, setter manus/storyboard, film, klipp, lyd osv. Vår ”egen” filmstjerne er Christoffer Idh så vel som” vaskeekspert”, han vet også alt (og litt mer) om vasking og vaske-produkter.

Vi starter med produktfakta
Starten er faktafilmer om kjøretøyskjemikaliene våre som samles inn under vårt eget merke AdProLine®. Vi tror og håper at disse korte, informative produktfilmene blir satt pris på av våre kunder. På mindre enn ett minutt kjenner du til hovedfunksjonene i produktet og hvordan du bruker det for best effekt.

Instruksjonsfilmer
På lang sikt vil vi også produsere noen litt lengre filmer som går ett steg dypere, for eksempel hvordan du best rengjør hele bilen. En slik film vil da være litt lengre og inkluderer antagelig flere forskjellige produkter for å få et perfekt resultat.

Tre filmer er nå lansert
Så langt har vi produsert tre filmer, for AdProLine® Vokssjampo, AdProLine® Kaldavfetting Optimal og AdProLine® Kraftvask. Alle filmene er tilgjengelige på tre språk og for alle våre markeder, dvs Sverige, Norge og Finland”,
avslutter Madeleine.

Pressekontakt Market Communication Manager Marketing and kommuniction +46 706 36 40 34

Relatert innhold

Arom-dekor er en av Norges ledende totalleverandør av AdBlue® og andre kjøretøykjemikalier til den Nordiske transportsektoren. Ved å kontrollere hele prosessen fra produksjon til forpakning og levering kan vi ved alle punkter garantere en jevn og høy kvalitet. Vi tilbyr også utvalgte kjemikalier til industrien og forbruker markedet.

Arom-dekor Kemi AS
Fjellvegen 10