Vi jobber for å redusere våre CO2-utslipp

Vi jobber for å redusere våre CO2-utslipp

I 2022 startet vi på Arom-dekor Kemi arbeidet med å måle og rapportere våre klimagassutslipp. Hos Arom-dekor Kemi er vi fast bestemt på å minske vårt klimaavtrykk og ønsker å lede og drive hele vår bransje i en mer bærekraftig retning.

Solceller
Ved å installere solceller på taket har vi spart over 90 tonn CO2 i løpet av de første 16 månedene anlegget har vært i drift. Dette er et eksempel på vår forpliktelse til å redusere karbondioksidutslipp og fremme bærekraft. Vi har ikke bare solceller, men vi har også kjøpt inn fornybar energi. Ved å bruke fornybar energi reduserer vi vårt økologiske fotavtrykk og reduserer avhengigheten av fossile brensler.

Screening for indirekte utslipp
Kravene fra interessentene om å måle og redusere våre klimagassutslipp øker, og i løpet av 2022 startet vi arbeidet med å kartlegge, måle og rapportere klimagassutslippene fra vår egen virksomhet.

> Les mer om metoden og hvordan datainnsamlingen foregår her.
> Følg vårt bærekraftsarbeid her