Arom-dekor Kemi AS bygger AdBlue fabrikk i Kongsvinger Norge

Arom-dekor Kemi AS bygger AdBlue fabrikk i Kongsvinger Norge

Arom-dekor Kemi, et svensk kjemiselskap med vekt på produksjon og salg av AdBlue, styrker nå sin tilstedeværelse i Norge ved å etablere et nytt produksjons-anlegg for AdBlue i Kongsvinger. Denne strategiske ekspansjonen er ikke bare en milepæl for Arom-dekor Kemi, men gir også mange fordeler for norske kunder, Kongsvingersamfunnet og miljøet.

Ved også å lokalisere et AdBlue-produksjonsanlegg i Norge vil Arom-dekor* øke sin produksjonskapasitet for å fortsette å tilby raske og sikre leveranser til sine norske kunder, til tross for økt etterspørsel. I tillegg understreker Arom-dekors investering selskapets bestrebelser på å redusere sin egen miljøpåvirkning. Ved å kutte behovet for lange transporter fra Sverige, bidrar dette til lavere karbondioksid-utslipp og en mer bærekraftig industri. Dette er i tråd med den globale satsingen på grønnere alternativer og renere teknologier.

Vi ønsker å være nærmere markedet og målet er at alt vi selger i Norge skal produseres i Kongsvinger fra høsten 2024. Målet er å være i drift i september,
sier direktør Jim Lingman i Arom-dekor Kemi AS. Selskapet har allerede produksjon av AdBlue i Sverige og Finland og er den nest største aktøren på det norske markedet. – Vi ser frem til å øke produksjonskapasiteten vår og dermed møte den økende etterspørselen etter AdBlue i Norge, avslutter Jim Lingman.

Satsingen skaper også nye jobbmuligheter i Kongsvinger, planen er å ansette fire til fem personer på sikt. Dette bidrar til lokal økonomisk vekst og styrker industrisektoren i regionen. Arom-dekors anlegg skal ligge i hjertet av et voksende industriområde.

*Arom-dekor Kemi AS har vært etablert i Norge med salgsorganisasjon siden 2017, i dag er det salgskontorer i Førde og Oslo. Hovedkontoret til Arom-dekor Kemi ligger i Borås i Vest-Sverige. Total omsetning i 2023 var 660 millioner
SEK.

Arom-dekor er en av Norges ledende totalleverandør av AdBlue® , NOx reduserende middel, og andre kjøretøykjemikalier til den Nordiske transportsektoren. Ved å kontrollere hele prosessen fra produksjon til forpakning og levering kan vi ved alle punkter garantere en jevn og høy kvalitet. Vi tilbyr også utvalgte kjemikalier til industrien og forbruker markedet.