​Nåværende ledergruppe blir hovedeiere i Arvid Nilsson Holding AB

​Nåværende ledergruppe blir hovedeiere i Arvid Nilsson Holding AB

Det er nå klart at Arvid Nilssons nåværende ledergruppe går inn som hovedeiere i Arvid Nilssons eierselskap Arvid Nilsson Holding AB. Et skritt som adm. dir. Annika Folkesson ser svært positivt på.

«Det er en fantastisk mulighet å kunne få drive selskapet i egen regi. Nå kan vi jobbe videre med økt fleksibilitet mot de målene vi har satt oss, noe som også gir større utviklingsmuligheter», sier Annika Folkesson.

Würth Group solgte Arvid Nilsson til eksterne investorer den 30. oktober 2020. Etter dette ble det inngått en avtale mellom eierselskapet Arvid Nilsson Holding AB og ledergruppen i Arvid Nilsson om at ledergruppen skulle gå inn som hovedeiere i Arvid Nilsson Holding AB. Arvid Nilsson Holding AB består av det svenske selskapet Arvid Nilsson AB med det norske datterselskapet Arvid Nilsson A/S. I tillegg til ledergruppen som hovedeiere får Arvid Nilsson Holding AB to eksterne eier som også kommer til å inngå i styret.

Annika Folkesson ser nå frem til å fokusere fullt ut på å drive selskapet etter tidligere oppsatte strategier: «Den prosessen vi har vært i nå, har krevd utrolig mye tid og mye administrativt arbeid. Nå ser vi frem til å jobbe fokusert med kjernen i virksomheten. Å fortsette arbeidet med å bli en like stor aktør på byggmarkedet som vi er på industrimarkedet».

Arvid Nilsson AS