Pressemelding -

ASICS BEVEGER VERDEN – MERKEVAREN IVERKSETTER SITT STØRSTE MARKEDSFØRINGSINITIATIV PÅ 25 ÅR

Med nytt, globalt merkevarebudskap, nytt detaljistkonsept, ny identitet og en solid, integrert merkevareaktivering iverksetter treningsutstyrsprodusentenASICS sitt viktigste markedsføringsinitiativ på over 25 år. Kick-off for selskapets merkevarefornyelse skjer i London, og selskapet har som mål å bevege hele verden, én by om gangen. Initiativet er en viktig milepæl for ASICS, som ønsker å presentere en ny generasjon forbrukere for en oppdatert versjon av selskapets etablerte visjon og filosofi: At det handler om å bringe folk sammen og inspirere dem til leve et sunt, lykkelig og energifylt liv gjennom idrett.

Selskapets nye merkevareidentitet, som er utviklet i samarbeid med Bruce Mau Design, er den mest gjennomgripende merkevarefornyelsen ASICS har gjennomført siden lanseringen av ASICS Spiral-logoen i 1992. Merkevarebudskapet I MOVE ME trekker veksler på ASICS’ 70 år gamle filosofi om sammenhengen mellom en sunn sjel i et sunt legeme, og meningen er å inspirere mennesker i alle aldre og på alle ferdighetsnivåer til å bevege seg mer og oppleve alle gevinstene trening gir, både fysisk og mentalt.

Budskapet I MOVE ME, som Saatchi & Saatchi L.A. har utformet, presenteres over hele London fra og med 31. juli samt på stadionskilting i forbindelse med VM i friidrett 2017, hvor ASICS er en offisiell partner. Deretter vil budskapet bli rullet ut internasjonalt. Virkningsfulle illustrasjoner samt innhold til sosiale medier er laget med utgangspunkt i vanlige mennesker og viser hvordan det å være aktiv virker positivt inn på livene deres.

Utrullingen sammenfaller med åpningen av ASICS’ største flaggskipbutikk i Regent Street i London, i begynnelsen av august. I denne butikken vil forbrukere for aller første gang få oppleve alle de fire ASICS-merkevarene, ASICS, ASICS Tiger, Unitsuka Tiger og Haglöfs, under ett tak.

“Gjennom de siste 70 årene har vi bygd opp en solid merkevare basert på filosofien som ligger til grunn for navnet vårt: Anima Sana In Corpore Sano – ‘En sunn sjel i et sunt legeme’. Nå er vi stolte over å løfte fram dette livsmottoet ytterligere gjennom en merkevarefornyelse”, forteller Paul Miles, Senior General Manager, Global Marketing Division, ASICS Corporation. “Dette er en av de mest integrerte merkevareframstøtene vi noensinne har gjennomført, og det omfatter et kreativt konsept som fører merkevaren vår og forbrukerne sammen på en måte vi aldri tidligere har gjort. Vi har stor tro på denne tilnærmingsmåten. Den er mer enn bare en markedsføringskampanje – den har som formål å få folk i aktivitet.”

Fornyelsen kommer også til uttrykk gjennom ASICS’ første helintegrerte forbrukerkampanje som presenterer selskapets merkevarevisjon med større tyngde for forbrukeren. #IMoveLondon er det første av mange lokale eksempler på I MOVE ME-initiativet. Kampanjen er tuftet på lokal forskning som analyserer fysisk aktivitets positive effekt på belastningene en urban livsstil medfører.

“VM i friidrett går av stabelen i London 4.–13. august, og det er viktigere enn noensinne å få vertsbyen til å bevege seg mer. Vi synes det er utrolig spennende å samarbeide med ASICS på en kampanje som oppmuntrer londonere til å bryte hverdagsrutinene sine på en positiv måte med trening – også lenge etter at mesterskapet er over”, sier IAAFs president, SebCoe.

#IMoveLondon-kampanjen ble utformet for å bidra til å inspirere londonere til å forkaste sine vanlige pendlerutiner og heller bevege seg fysisk. #IMoveLondon går parallelt med at byen er vert for verdensmesterskapet i friidrett og oppmuntrer rett og slett pendlere til å bytte inn togbilletten mot joggesko.

Kampanjen er laget av Edelman og inkluderer både forskning, forbrukerkommunikasjon, sponsorskap for eventer og friidrettsutøvere, mediepartnerskap, sosiale medier, digitalt innhold, betalte medier, kunderelasjonshåndtering, kampanjenettsted og såkalt influencer engagement og experiential activation. Programmet og opplevelsene er London-baserte og markerer startskuddet for en rekke andre lokale initiativer som vil bli rullet ut i byer over hele verden i tiden framover – detaljert informasjon følger snart.

Få vite mer om I MOVE ME på asics.com/imovelondon og asics.com/imoveme, eller følg #IMoveMe og #IMoveLondon på sosiale medier.

I Move London

Om Bruce Mau Design
Bruce Mau Design jobber med merkevareutforming basert på organisasjoners misjon, og former med det de ulike bransjenes framtid globalt. Blant selskapets kunder og samarbeidspartnere finner vi Victoria and Albert Museum, GE, Unilever og flere titalls andre.

Om Saatchi & Saatchi L.A.
Saatchi LA er et av bransjens mest erfarne og kreative team, kjent for å utvikle overbevisende ideer basert på produktsannheter og kundeinnsikt. Finn mer informasjon på www.saatchila.com.

Om Edelman
Edelman er et ledende kommunikasjons- og markedsføringsbyrå med over 5500 ansatte i 65 byer over hele verden. Som Storbritannias fremste byrå har Edelman et team bestående av mer enn 550 eksperter på merkevarestrategi, omdømmebygging og digitale strategier, som driver prisvinnende, kreative kommunikasjonsprogrammer.

• Livsstil, mote, fritid

• #runthetube
  • #imovelondon
  • #imoveme